Επιστολή - παρέμβαση Δ. Δάσκαλου για γέφυρα Κούσιου

Ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Δημήτρης Δάσκαλος κοινοποίησε στα ΜΜΕ επιστολή που έστειλε στις 30/8/2013 στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βέροιας, για την σύνταξη του 5ου ΑΠΕ για το έργο κατασκευής της γέφυρας Κούσιου.

Όπως αναφέρει ο κ. Δάσκαλος "με αφορμή την διόρθωση του 5ου ΑΠΕ του έργου ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΚΟΥΣΙΟΥ σας αποστέλλω συνημμένα την από 30/8 επιστολή διαμαρτυρίας μου προς την τεχνική υπηρεσία του Δήμου για την σύνταξη του 5ου ΑΠΕ του έργου . Το τεχνικό συμβούλιο του Νομού αφού την έλαβε σοβαρά υπόψη του και εξέτασε ενδελεχώς τα σημεία της διαμαρτυρίας μου από 479.000 που είχε αποσταλεί ο 5ος ΑΠΕ προς εγκριση απο την τεχνική υπηρεσία του Δήμου προς το τεχνικό συμβούλιο , τον διόρθωσε κατά 231.000 ευρώ και τον επέστρεψε με το ποσό των 248.000 ευρώ. Ουσιαστικά  η επιστολή μου συνέβαλε ο Δήμος Βέροιας να έχει κέρδος 248.000 ευρώ".

Η εν λόγω αποστολή αναφέρει:

Δημήτρης .Γ. Δάσκαλος 
             πρώην
 Αντιδήμαρχος Τεχνικών                                         ΠΡΟΣ
Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ                 Διευθύνουσα Υπηρεσία κατασκευής 
Βέροια 30 Αυγούστου 2013                    του Έργου «Γέφυρα Κούσιου»
      (κο Βουτσιλά Στέφανο, )
            κοιν:. 1κ. Δήμαρχο
          2.κ. Αντιδήμαρχο Τεχνικών
                      3. κ.κ. Δημοτικούς Συμβούλους
            4.Διαχειριστική επιτροπή δωρεάς 
5.Τεχνικό Συμβούλιο Αντιπεριφέρειας Νομού Ημαθίας 

ΘΕΜΑ: «Διαμαρτυρία ως προς με την αιτιολόγηση της 2ης Συμπληρωματικής σύμβασης και του τρόπου σύνταξης του ανασυνταχθέντος 5ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα και του ανασυνταχθέντος 4ου Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. γιατί είναι βλαπτική των συμφερόντων του ΔΗΜΟΥ.

κε Διευθυντά

Μετά από την προ ημερών  επικοινωνία μου με τον κο Αριστομένη Λαζαρίδη, Αντιδήμαρχο Τεχνικών, έλαβα γνώση του 5ου Α.Π.Ε. και των συνοδευτικών αυτού εγγράφων, αφού τα μελέτησα  συνταράχθηκα πραγματικά. Διάβασα πως η 2η συμπληρωματική σύμβαση που προτείνετε προς έγκριση, ανέρχεται στο τρομακτικό ποσό των 478.955,55 €, ποσό που θα δαπανηθεί για το τίποτα, αφού, όλες αυτές οι εργασίες – κατασκευής των δικτυωμάτων μετά την ολοκλήρωση της γέφυρας, θα πεταχτούν ουσιαστικά και εξεπλάγηκα γιατί δεν ακολουθήσατε τη νόμιμη διαδικασία στη σύνταξη του 5ο Α.Π.Ε. με αποτέλεσμα να βλάπτονται τα συμφέροντα του Δήμου.

Πιο συγκεκριμένα:

Α. Στην αρχή οφείλατε να εξετάσετε την νομιμότητα της δαπάνης αυτής πράγμα που δεν πράξατε. Ο νόμος 3669/08 δεν επιτρέπει την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών ειμή μόνο όταν η μελέτη έχει αστοχίες ή έχουμε απρόβλεπτες περιστάσεις Ν3669/08 άρθρο 57 παρ. 1 «Το έργο εκτελείται σύμφωνα με τη σύμβαση και τα τεύχη και σχέδια που τη συνοδεύουν. Ο φορέας κατασκευής του έργου έχει το δικαίωμα, αν προκύψει ανάγκη εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών, που δεν περιλαμβάνονται στο αρχικό ανατεθέν έργο, ούτε στην πρώτη συναφθείσα σύμβαση και οι οποίες κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων, κατά την εκτέλεση του έργου, όπως αυτό περιγράφεται στην αρχική σύμβαση, να συνάπτει σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου, με την προϋπόθεση ότι οι συμπληρωματικές εργασίες δεν μπορούν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από  την κύρια σύμβαση».
Μέχρι σήμερα όμως δεν διατυπώθηκαν από την διευθύνουσα υπηρεσία  τέτοιοι προβληματισμοί.
Πολύ φυσικό αφού και η μελέτη είναι πλήρης και ο ανάδοχος δεν αντιμετώπισε εμπόδια και συνθήκες που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν.
Αν παρ’ όλα αυτά εσείς έχετε αντίθετη άποψη, θα  πρέπει να την αιτιολογήσετε με πραγματικά στοιχεία στην εισηγητική και αιτιολογική έκθεση του ανασυνταχθέντος 5ου Α.Π.Ε. (αρχή πληρωμής Α.Π. 42694 Α. Πλ. 3058/23-6-03).
Σε αντίθετη περίπτωση αν εγκριθεί ο 5ος Α.Π.Ε., τούτος  θα στερείται νομιμότητας. 

Β. Προχωρήσατε  στην ανασύνταξη του 5ου Α.Π.Ε. και 4ου Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε., ευνοώντας τον ανάδοχο και ταυτόχρονα ζημιώνοντας κατάφωρα τον Δήμο Βέροιας. 
 Γιατί όμως : 
1. Διότι δεν καθορίσατε σωστά την τιμή μονάδος των ικριωμάτων.
Το άρθρο 57 παρ. 6 του Ν 3669/08 προβλέπει «6. …..  Ο κανονισμός τιμών μονάδος νέων εργασιών γίνεται με υποχρεωτική εφαρμογή κατά σειρά των κατωτέρω περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ ως εξής:
α) για εργασίες για τις οποίες υπάρχουν συμβατικές τιμές για παρόμοιες ή ανάλογες εργασίες οι τιμές καθορίζονται ανάλογα προς αυτές.
β) για εργασίες για τις οποίες δεν υπάρχουν παρόμοιες ή ανάλογες συμβατικές τιμές αλλά περιλαμβάνονται σε εγκεκριμένα ή συμβατικά αναλυτικά τιμολόγια (αναλύσεις τιμών) οι τιμές καθορίζονται σύμφωνα με τα τιμολόγια αυτά και
γ) για εργασίες που δεν περιλαμβάνονται στις προηγούμενες περιπτώσεις οι τιμές καθορίζονται με βάσει τα πραγματικά στοιχεία κόστους.
Επίσης ή με αρθ. Πρ. 5215/3-6-2013 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκ. Διοικ. Μακ. Θράκης προβλέπει:
«διότι πρέπει να συνταχθεί Πρωτόκολλο Κανονισμού τιμών μονάδος, κάνοντας χρήση α) τιμών εργασιών παρομοίων ή ανάλογων τις συμβατικές, β) τιμών εργασιών που περιλαμβάνονται στα εγκεκριμένα αναλυτικά τιμολόγια δημοσίων έργων, (οδοποιίας, οικοδομικών υδραυλικών – λιμενικών ηλεκτρομηχανολογικά πρασίνου).»
Σύμφωνα με την πιο πάνω διατύπωση, για να κάνουμε χρήση της περίπτωσης β΄, πρέπει η εργασία αυτή να περιλαμβάνεται αυτούσια στα εγκεκριμένα τιμολόγια και όχι να είναι παρόμοια ή ανάλογη, γιατί σε αντίθετη περίπτωση η περίπτωση β΄, θα είχε την ίδια διατύπωση με την περίπτωση α΄.
Εσείς όμως παράτυπα δεχθήκατε ότι τα ικριώματα εντάσσονται στην περίπτωση β΄ και λάβατε ως τιμή μονάδος αυτών την τιμή του άρθρου ΟΙΚ.Β/23-06 (ικριώματα σιδηρά σωληνωτά βαρέως τύπου), του άρθρου αυτού στερεώνονται επαρκώς επί της επιφάνειας του κτιρίου, (σκαλωσιές προσόψεων) και συνεπώς παρουσιάζουν μηδενική κινητικότητα και οι ορθοστάτες μικρά βέλη κάμψεως λόγω λυγισμού. Ενώ αντίθετα τα ικριώματα αυτά τοποθετούμενα δίπλα – δίπλα για να στηρίξουν τους ξυλοτύπους της γέφυρας, θα  πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε να παγιωθούν οι κόμβοι τους ανά 3,00 μέτρα ύψος, για να  μειωθεί το μήκος λυγισμού στα 3,00 μ., αφ’ ενός και αφ’ ετέρου να αντιμετωπισθούν οι οριζόντιες δράσεις από σεισμό και ανεμοπίεση.
 Η εργασία αυτή προστίθεται  στην τιμή μονάδος.
Επομένως ο καθορισμός της τιμής μονάδος των ικριωμάτων σύμφωνα με το άρθρο ΟΙΚ13/23-06 δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό τα ικριώματα πρέπει να ενταχθούν στην περίπτωση γ΄, οπότε η τιμή μονάδος εκφρασμένη σε χιλιόγραμμα βάρους είναι 1χγρ= €, όπου 357.963 € είναι η συνολική δαπάνη για την ενοικίαση, μεταφορά, στήσιμο, ξεστήσιμο και επιστροφή όλων των υλικών doca στις αποθήκες της εταιρείας, όπως υπολογίσθηκε από την τριμελή επιτροπή που συστήσατε για το σκοπό αυτό, προκειμένου να συνταχθεί ο καταργηθείς 5ος Α.Π.Ε και 275.000 χγρ, είναι το βάρος των υλικών doca σύμφωνα με την προσφορά.
280,000 – 5,000 (παλέτες) = 275.000 kg.

2. Διότι δεν υπολογίσατε   σωστά την συνολική επιφανειακή όψη των ικριωμάτων. Το μεσαίο άνοιγμα έχει πλάτος (7,0+42,0+7,0)=56,00m και επομένως η συνολική όψη της γέφυρας είναι 2x25,0x21,65x1/2+56,0x21,65=1214,0 m2. Επομένως και επειδή τα ικριώματα αυτά σύμφωνα με το σχετικό άρθρο  ΟΙΚ Β/23-06 μπορούν να δ03B5θούν φορτία 500-1000 kgr/m2 και με προϋπόθεση ότι έχουν  πλάτος ικριωμάτων 1,00 m, απαιτούνται 2x14=28 υπολογιστικά σειρές για να παραληφθεί το  φορτίο των 1961,00χγρ/m2, η ολική επιφάνεια γίνεται 2x14x1755=49140,00 m2 και όχι 22429,40 m2 όπως εσείς υπολογίσατε.
3. Διότι καταργήσατε αυθαίρετα το μπάζωμα του ποταμού μαζί με τον οχετό διατομής 6,00x4,00 μ. όπως είχε υπολογισθεί από την τριμελή επιτροπή του καταργηθέντος 5ου Α.Π.Ε.
Η ανύψωση αυτή είναι επιβεβλημένη γιατί σύμφωνα με τα υδρολογικά στοιχεία που δώσατε, η ανύψωση των υδάτων στην δυσμενέστερη θεωρητική παροχή (πεντηκονταετίας) ανέρχεται στο ύψος των 4,5 μ. και  πλάτος των 50,0μ και κατά συνέπεια η πυκνή διάταξη των ικριωμάτων είναι αδύνατον να αντέξει στις πιέσεις. Άλλωστε οι προδιαγραφές της  επιτρέπουν την χρησιμοποίησή τους για ύψος μεγαλύτερο των 25,0 μέτρων.  Άλλωστε με την δικαιολογία αυτή έγινε η αλλαγή του τρόπου στήριξης του ξυλοτύπου.
4.Διότι δεν υπολογίσατε σωστά  ή και καθόλου την έδραση των κοινών ικριωμάτων στα πρανή. Για να μπορέσουν να εδρασθούν με ασφάλεια τα ικριώματα, τα πρανή θα πρέπει να διαμορφωθούν κατάλληλα σε αναβαθμούς και να ενισχυθούν κατά   οριζόντια έννοια. Επίσης για το βάρος που καλούνται να παραλάβουν θα πρέπει να εδρασθούν σε  πλάκα από οπλισμένο σκυρόδεμα κατάλληλα οπλισμένη και με αρκετά μεγάλο στατικό ύψος. Η οποιαδήποτε υποχώρηση, έστω και μικρή, θα οδηγούσε σε σημαντική παραμόρφωση του καταστρώματος.
5. Διότι παράτυπα και παράνομα χρεώνετε στον Δήμο την εργασία κατασκευής των ξύλινων τεγίδων και ξύλινων δαπέδων και μάλιστα (ειδωμεν –είδωμεν)  από ξυλεία καστανιάς (γιατί), θα πείραζε αν ήταν από πεύκο. 

Ο μελετητής Γιάννης  Μαυράκης, στην μελέτη του  δεν προβλέπει τέτοιες κατασκευές παρά μόνο συγκόλληση πλεγμάτων Τ131 στις δύο κεκλιμένες παρειές και τον πυθμένα των τριγωνικών δικτυωμάτων για λόγους ασφαλείας των εργαζομένων (μονταδόρων, οικοδόμων κ.λ.π.)
6. Διότι επιβαρύνεται τον Δήμο με βαφές των ικριωμάτων.

Η μελέτη Μαυράκη δεν προβλέπει βαφές, παρά μόνο ένα μίνιο. Εξάλλου τα δικτυώματα μετά την κατασκευή της γέφυρας (3-4 μήνες το πολύ), θα ανακυκλωθούν. Οπότε η προσαύξηση για συγκολλήσεις, βίδες και πύρους πρέπει να γίνει 1% αντί του υπερβολικού 5% που σεις λαμβάνετε και επομένως και το συνολικό βάρος των δικτυωμάτων γίνεται  προσθέτοντας το βάρος των πλεγμάτων 3.500 kg και το βάρος των χουφτών 600kg.
(181143,74+3500,00+600,00) x 1,01 = 187.096 kg.

Διά τους λόγους αυτούς ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ έντονα και σας ΚΑΛΩ να  επανασυντάξετε τον 5ον Α.Π.Ε. σύμφωνα με τα πιο πάνω.

Αυτά είναι τα επιχειρήματα μου τα οποία είναι λογικά και νόμιμα και αν προχωρήσετε στην επανασύνταξη του 5ου ΑΠΕ θα προκύψει ως αποτέλεσμα από τους παρακάτω υπολογισμούς –πίνακες   αντί να πληρώσουμε στον ανάδοχο 480.000,00 € περίπου, θα μας πληρώσει αυτός 108.332 €.
Α. Δαπάνη κατασκευής των ικριωμάτων τύπου DOCA
1.  C12/15 322,36x75,20 =24241,47
2.  C20/25 258,22x118,80 =30676,54
3. Σιδηρ. Οπλισμός   17730,17x1,10 =19503,19
4. Καθαίρεση σκυροδέματος
    μετά της μεταφοράς 437,98x22,10 = 9679,36
5. Κοκκώδες υλικό Ο-200 3.000x10,94 = 32820,00
6. Κατασκευή επιχωμάτων 3,000x0,94 = 2820,00
7. Εκσκαφή σε έδαφος γαιώδες
    - ημί βραχώδες + μεταφορά 3000x6,61 = 19.830,00
8. Ικριώματα σιδηρά 49140x11,60 = 570024,00
Άθροισμα     709.594 €

Β. Δαπάνη κατασκευής δικτυωμάτων
1. C12/15 31,92x75,20 =2400,38
2. C20/25 63,88x118,80 =7588,94
3. Σιδηρ. Οπλισμός S500s   47396,63x1,10 =52136,29
4. C16/20 97,43x99,0 =9645,57
5. Δικτυώματα 187096x2,50 = 467740,00
6. Καθαίρεση δικτυωμάτων 187096x0,30 = 56129,00
7. Καθαίρεση οπλισμένου σκυροδ. 98,03x22,10 =2166,46
8. Εκσκαφή θεμελίων 959,67x3,60 = 3455,00
Άθροισμα  601,262 €
Για τους παραπάνω λόγους διαμαρτύρομαι έντονα για τον τρόπο  σύνταξης του ανασυνταχθέντος 5ου ΑΠΕ  και σας ΚΑΛΩ  να προβείτε στην διόρθωση του σύμφωνα με τα παραπάνω.

                                                                                   Ο διαμαρτυρόμενος


                                                                                 Δημήτρης Γ.  Δάσκαλος
                                                                              Πολιτικός Μηχανικός  Α.Π.Θ 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο