Τι να προσέξω όταν αγοράζω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο


Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στην εποχή της κρίσης έχει σημειώσει ανοδική πορεία. Η αγορά λοιπόν έχει προσαρμοστεί ανάλογα, με τις επιλογές τώρα να είναι σημαντικά περισσότερες απ’ ότι στο παρελθόν.

Ωστόσο, αν και στη θεωρία η επιλογή μοιάζει ευκολότερη, στην πράξη ισχύει το αντίθετο. Αυτό γιατί προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση, γίνονται κινήσεις από μερικούς εμπόρους που χρήζουν πολύ προσεκτικής ματιάς, πέρα από το προφανές.

Ευτυχώς αυτοί είναι λίγοι και αποτελούν εξαίρεση. Σε κάθε περίπτωση η επιλογή ενός καλού μεταχειρισμένου απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και μεθοδικότητα. Εν αρχή είναι η εμφάνιση. Εδώ τα πράγματα είναι σχετικά πιο εύκολα, αφού κάθε κακοτεχνία μπορεί να είναι ορατή ακόμα και από το μάτι ενός άπειρου σχετικά με το αυτοκίνητο.

Ένας ειδικός σίγουρα μπορεί να “διαβάσει” κάτω και από μια ίσια λαμαρίνα που στο μάτι του απαίδευτου μοιάζει τέλεια. Ένα τρακάρισμα ή ακόμα και ένα αθώο σχετικά χτύπημα απαιτεί επισκευή και ένας φανοποιός μπορεί να αναγνωρίσει αν κάτω από την γυαλιστερή βαφή κρύβεται στόκος. Δηλαδή να αναγνωρίσει πόσο καλή ή κακή δουλειά έχει γίνει και πόσο χρόνο θα αντέξει, πριν σκάσει και κάνει το νέο μας αυτοκίνητο να μοιάζει παλιό.

Επίσης, με τη αφή μπορούμε να διαπιστώσουμε τη διαφορά στην ποιότητα της βαφής. Επιπλέον, προσοχή πρέπει να δώσουμε στους αρμούς, αφού αυτοί θα πρέπει να είναι συμμετρικοί και να μην υπάρχει διαφορά, αφού τότε σίγουρα θα έχει γίνει επισκευή και μάλιστα κακή. Φυσικά εκτός από τα ορατά σημεία, έλεγχος πρέπει να γίνεται και σε πιο κρυφά σημεία, κάτω από μοκέτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ή στον χώρο αποσκευών.

Μιλώντας για το εσωτερικό, θα πρέπει να δούμε και εκεί τις φθορές που παρουσιάζουν τα επιμέρους σημεία. Για παράδειγμα ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που έχει 50.000 χιλιόμετρα δεν μπορεί να έχει φθαρμένα πεντάλ ή επιλογέα, χειρόφρενο ή τιμόνι ξεφλουδισμένα ή καθίσματα σκισμένα. Αυτές οι φθορές μαρτυρούν περισσότερα χιλιόμετρα και  θα πρέπει να σας προτρέχουν να κάνετε περαιτέρω έλεγχο.

Παράλληλα, θα πρέπει να δούμε και πράγματα που συνήθως δεν παρατηρούμε κατά τον έλεγχο ενός μεταχειρισμένου. Όπως για παράδειγμα αν λειτουργεί το ηχοσύστημα, αν ανάβουν όλα τα λαμπάκια στον πίνακα οργάνων, ή αν κάποιο από αυτά μένει αναμμένο. Επιπλέον, σε κάποια αυτοκίνητα παρουσιάζεται πρόβλημα με την ταπετσαρία του ουρανού. Μια ζημιά, της οποίας η επισκευή χρεώνεται αρκετά και καλό θα ήταν να την αποφύγετε.

Επίσης, θα πρέπει να γίνει ένας οπτικός έλεγχος στον χώρο του κινητήρα. Μην σας ξεγελάει ένας γυαλισμένος κινητήρας, αφού επιτυγχάνεται εύκολα με τη χρήση ενός σπρέι. Κάτω από τα γυαλιστερά πλαστικά μπορεί να κρύβονται ταλαιπωρημένα κολάρα που να χρήζουν αλλαγής. Επιπλέον, θα πρέπει να ελέγξετε τα λάδια, το χρώμα τους και τη στάθμη. Σίγουρα εδώ απαιτείται η βοήθεια ενός ειδικού, αφού μόνο ο μηχανικός μπορεί να διαπιστώσει έως ένα μεγάλο βαθμό την κατάσταση του κινητήρα.

Ακολούθως θα πρέπει, ιδανικά, να ζητήσετε να κάνετε μια δοκιμαστική οδήγηση. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να διαπιστώσετε πως λειτουργεί το αυτοκίνητο. Δεν αρκεί να αλλάξετε σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων όταν το αυτοκίνητο είναι σβηστό, αλλά θα πρέπει να το κάνετε όταν είναι σε κίνηση και ζεστό. Πατώντας το γκάζι δυνατά το αυτοκίνητο θα πρέπει να δείχνει πρόθυμο να επιταχύνει. Αν διαπιστώσετε ότι ο δείκτης του στροφόμετρου ανεβαίνει χωρίς την ανάλογη επιτάχυνση τότε το πιθανότερο είναι να υπάρχει βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο κινητήρας θα πρέπει να έχει σταθερό ρυθμό, χωρίς να παρουσιάζει σκαμπανεβάσματα στις στροφές. Επίσης, θα πρέπει να μην ακούγονται περίεργοι θόρυβοι, όπως σφυρίγματα που συνήθως προέρχονται από φθορά του ιμάντα, ο οποίος στοιχίζει αρκετά. Επιπλέον, θα πρέπει να δείτε αν το τιμόνι παραμένει στην ευθεία χωρίς να παρουσιάζει τραβήγματα, αφού αυτό μαρτυρά πρόβλημα στην ανάρτηση, την ευθυγράμμιση ή και τα ελαστικά. Τέλος, θα πρέπει να γίνει δοκιμασία στα φρένα, με ένα δυνατό φρενάρισμα σε κάποια ευθεία για να δείτε αν το αυτοκίνητο φρενάρει ίσια και ικανοποιητικά. Φυσικά και σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος από ειδικό θα πρέπει να θεωρείται επιβεβλημένος. 

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο