"Ξεσπαθώνει" ο ΣΥΡΙΖΑ για την λίστα με τα ΜΜΕ της καμπάνιας για τον κορωνοϊό


Για πολλές ημέρες και με πάμπολλες ανακοινώσεις ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε την δημοσιοποίηση της λίστας με τα ΜΜΕ που έλαβαν μέρος στην καμπάνια του "Μένουμε Σπίτι" και "Μένουμε Ασφαλείς", αφήνοντας σαφείς αιχμές περί μη διαφανών διαδικασιών. 

Ωστόσο, και τώρα που η λίστα δημοσιοποιήθηκε, αφενός τονίζει ότι τα χρήματα δόθηκαν στα ΜΜΕ χωρίς ουσιαστικά κριτήρια και αφετέρου εκφράζονται οι υποψίες (μέσω Ερώτησης 50 βουλευτών προς τον Υπουργό Οικονομικών) ότι σε ορισμένες περιπτώσεις άλλες εντολές διαφήμισης δόθηκαν, άλλα τιμολόγια κόπηκαν και τελικά - μετά από ενδεχόμενη αλλοίωση των δεδομένων - άλλα ποσά εισπράχθηκαν. 

Δύο σχετικά δελτία Τύπου επί του θέματος εκδόθηκαν, τα οποία έχουν ως εξής:

Η λίστα επιβεβαιώνει ότι τα χρήματα δόθηκαν στα ΜΜΕ χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν μπορεί να κρύβεται άλλο. Η λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα επιβεβαιώνει πως στόχος της κυβέρνησης ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός όσων τους ασκούν κριτική. Επιπλέον, είναι ολοφάνερο ότι τα χρήματα δόθηκαν χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο: ούτε βάσει επισκεψιμότητας/αναγνωσιμότητας, ούτε βάσει του αριθμού των εργαζομένων. Μοναδικό κριτήριο ήταν το πώς θα πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα 20 εκατ. ευρώ Μέσα που λιβανίζουν τη ΝΔ και επιτίθενται σε καθημερινή βάση στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει σήμερα κιόλας να δημοσιοποιήσει:

- Τις αρχικές εντολές καταχώρησης διαφημίσεων που είχε στείλει η Initiative και τις αρχικές τιμολογήσεις. Αν αρνηθεί, αυτό συνιστά ομολογία «μαγειρέματος» της λίστας.

- Τους τιμοκαταλόγους του κάθε Μέσου, και κυρίως της κάθε ιστοσελίδας, βάσει των οποίων έγινε η χρέωση για την εκάστοτε διαφημιστική καταχώρηση που έλαβε. Μήπως πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος υπερκοστολογημένες διαφημίσεις σε Μέσα που στην ελεύθερη διαφημιστική αγορά δεν θα μπορούσαν ούτε σε έναν χρόνο να απορροφήσουν; Μήπως η έκτακτη ανάγκη της πανδημίας μετατράπηκε σε έκτακτη ευκαιρία για υπερκοστολογήσεις;

Αν δεν δώσει τους τιμοκαταλόγους στη δημοσιότητα, η κυβέρνηση επιβεβαιώνει αθέμιτες πρακτικές σε βάρος πολλών Μέσων. Ότι δηλαδή σε άλλη ιστοσελίδα χρέωνε 2 ευρώ τις χίλιες εμφανίσεις της διαφήμισης και σε άλλες 50 ή 100 ευρώ τις 1.000 εμφανίσεις, διότι πολύ απλά έχουν μηδαμινή επισκεψιμότητα και έπρεπε κάπως να δικαιολογηθούν τα ιλιγγιώδη ποσά που έλαβαν.

Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του έχουν δύο επιλογές: Είτε να δώσουν άμεσα όλα αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα, είτε να τα αποσιωπήσουν, ομολογώντας ουσιαστικά το «μαγείρεμα» της λίστας για να καλυφθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των υπουργών που έβαλαν τις υπογραφές τους στη διασπάθιση δημοσίου χρήματος.

Να είναι σίγουροι, ωστόσο, πως θα διερευνηθούν όλες οι πτυχές αυτής της υπόθεσης.

-----------------------------

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: "Δημοσιοποίηση τιμολογίων και δηλώσεων ΦΠΑ για τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν διαφοροποίηση αρχικώς τιμολογηθέντων και τελικώς εισπραχθέντων ποσών


Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσαν 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της βουλευτού Πέλλας Θεοδώρας Τζάκρη, την οποία συνυπογράφει και η Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη. 

Οι βουλευτές αιτούνται την κατάθεση εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των Μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των Μέσων Ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων  "ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ" και "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ"

Η Αξιωματική Αντιπολίτευση δια των βουλευτών της τονίζει:

Μετά την δημοσιοποίηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό  κύριο Πέτσα της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης για τα διαφημιστικά προγράμματα 'ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ" και "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ" και κατόπιν δεκάδων δημοσιευμάτων που υπαινίσσονται αλλοίωσή της σε σχέση με το αρχικό Πρόγραμμα και επειδή η ιδιωτική εταιρεία διένειμε δημόσιο χρήμα, προς άρση αμφιβολιών και για την υπεράσπιση του κύρους των θεσμών,

Ρωτούν τον Υπουργό:

Τα ποσά που περιλαμβάνονται στην δημοσιευθείσα λίστα αντιστοιχούν στις αρχικές εντολές δημοσίευσης που απέστειλε ο ιδιώτης μεσάζων;

Επειδή δε τα ποσά αυτά που τιμολογήθηκαν προς είσπραξη δημοσίου χρήματος δεν καλύπτονται από οποιοδήποτε φορολογικό απόρρητο,

Ζητούμε την κατάθεση των εκδοθέντων τιμολογίων και των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των μηνών Μαρτίου – Απριλίου - Μάιου και Ιουνίου του 2020 του συνόλου των εν λόγω Μέσων Ενημέρωσης που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω λίστα, προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν διαφοροποίηση αρχικώς τιμολογηθέντων και τελικώς εισπραχθέντων ποσών. 

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια