Βέροια: Νέα παρέμβαση του Συλλόγου Γονέων - Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Βέροιας για την χωροταξική κατανομή των μαθητών στην Α' Λυκείου


Με επιστολή - απάντηση προς την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας επανέρχεται για το θέμα της χωροταξικής κατανομής των μαθητών της Α' Λυκείου ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Φιλίππειου 1ου Γυμνασίου Βέροιας (δείτε την προηγούμενη παρέμβαση). 

Στην επιστολή του Συλλόγου προς την ΔΔΕ Ημαθίας αναφέρεται:

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΕΙΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
sgk.filippio@gmail.com                                                       
Βέροια 11 Αυγούστου 2020

Προς:
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας 
Εκπαίδευσης Ημαθίας

Κοινοποίηση:
Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ημαθίας
Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Βέροιας
1ο Γενικό Λύκειο Βέροιας
2ο Γενικό Λύκειο Βέροιας

ΘΕΜΑ: «Απάντηση στο έγγραφο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για Χωροταξική Κατανομή Μαθητών Α΄ Τάξης ΓΕΛ»
Σχετ. έγγραφο: το υπ΄αρ. πρωτ. 11819/10-08-2020 έγγραφο της ΔΔΕ Ημαθίας

Στο ανωτέρω σχετικό έγγραφο, το οποίο τελικώς λάβαμε, και ενώ σε λιγότερο από μήνα ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων, ως απάντηση για την επιστολή  που καταθέσαμε στην Διεύθυνσή σας με αρ. πρωτ. 11164/14-07-2020 μας αναφέρετε: «Κατά τα λοιπά, ισχύει η Απόφαση με αρ. πρωτ. 10831/08-07-2020 της ΔΔΕ Ημαθίας…., η οποία πραγματοποιήθηκε με την υπ΄ αριθμ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 ΥΑ και με γνώμονα την ανάγκη να λειτουργήσουν ομαλά όλα τα Γενικά Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας». Έχουμε λοιπόν να προσθέσουμε τις ακόλουθες καλοπροαίρετες παρατηρήσεις, παραθέτοντας νόμους και διατάξεις, ακολουθώντας το σκεπτικό σας.

Αυτά «τα λοιπά» είναι η αγωνία των γονέων και των μαθητών, τους οποίους και αιφνιδιάσατε, με τις αλλαγές που πραγματοποιήσατε στο χωροταξικό, χωρίς να λάβετε υπόψη σας, όπως οφείλατε, τη χιλιομετρική απόσταση του τόπου κατοικίας των μαθητών από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, επικαλούμενοι μια απόφαση που πάρθηκε, χωρίς τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων μερών στη λήψη της, μια και σύμφωνα με το άρθρο 15, παρ.2η, της Υ. Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 - ΦΕΚ 1340/16-10-2002 στα καθήκοντα των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων είναι να: «Συσκέπτονται με εκπροσώπους ….. των Συλλόγων, Ενώσεων και Ομοσπονδιών των Γονέων για την αντιμετώπιση προβλημάτων σχετικών με την εκπαίδευση.»

Αναφέρετε επίσης «…με γνώμονα την ανάγκη να λειτουργήσουν ομαλά όλα τα Γενικά Λύκεια…». Κι όμως πάλι επικαλούμαστε την Υ. Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 - ΦΕΚ 1340/16-10-2002, άρθρο 14, παρ. 7 , όπου έργο των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι να: «Ενεργούν γενικότερα με γνώμονα την αρχή ότι η διοίκηση της Εκπαίδευσης πρέπει να ασκείται όχι μόνο με την εφαρμογή νομικών διατάξεων και επιστημονικών αρχών αλλά και με την αντίληψη της υποχρέωσης για την εξυπηρέτηση των πολιτών και της κοινωνίας.»

Προκύπτουν λοιπόν τα ακόλουθα ερωτήματα που είναι και η ουσία του ζητήματος:

  • Πώς ικανοποιείται το κοινό περί δικαίου αίσθημα όταν το πλαίσιο εγγραφής των μαθητών περιορίζεται στους σχεδιασμούς και στις αποφάσεις ενός προσώπου, χωρίς να συμμετέχουν οι εμπλεκόμενοι φορείς, χωρίς να ενημερώνονται έγκαιρα, αναστατώνοντας την τοπική κοινωνία;
  • Πώς σέβεστε το κριτήριο «της εγγύτητας της κατοικίας του μαθητή με το σχολείο», όταν αναγκάζετε τους μαθητές που η κατοικία τους βρίσκεται πλησίον του 2ου ΓΕΛ (Γιοτζαλίκια) να μετακινούνται στο 1ο ΓΕΛ (Πανόραμα), χρησιμοποιώντας ΜΜΜ επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό και το οικογενειακό περιβάλλον;
  •  Ποιοι εκπαιδευτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι επιτυγχάνονται όταν τίθεται θέμα ασφάλειας και υγιεινής των μαθητών, καθώς θα συγχρωτίζονται μέσα στα λεωφορεία, ενώ θα μπορούσαν να μετακινηθούν με τα πόδια «στο σχολείο της γειτονιάς τους»;  
  • Μήπως με τις πρόσθετες αυτές μετακινήσεις γίνεται κακή διαχείριση των οικονομικών πόρων που προσφέρονται από την Πολιτεία για την μεταφορά των μαθητών;
  • Στην απάντησή σας καταλήγετε: «Επομένως για το σχολικό έτος 2020-21 οποιαδήποτε μετακίνηση μαθητών θα πραγματοποιηθεί με τη διαδικασία των μετεγγραφών σύμφωνα με την ΥΑ 79942/ΓΔ4/21-05-2019». Μήπως μας εμπαίζετε; Σκοπεύετε να αλλάξετε το χωροταξικό κι αν ναι, γιατί δεν ενημερώνετε εγκαίρως τους ενδιαφερόμενους γονείς, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία;
  • Γιατί η κατανομή δεν έγινε με χωροταξικά κριτήρια (το πλησιέστερο για το μαθητή σχολείο) αλλά με αριθμητικά κριτήρια; Είναι παιδαγωγικά ορθό και νόμιμο να ταλαιπωρούνται γονείς και μαθητές μετακινώντας τους άδικα καθημερινά, προκειμένου να δημιουργήσετε και στα δύο ΓΕΛ τμήματα των 25 μαθητών, με γνώμονα την ανάγκη να λειτουργήσουν ομαλά όλα τα Γενικά Λύκεια, όπως ήδη παραδεχτήκατε;


Ζητούμε λοιπόν να γίνει έγκαιρα σεβαστό το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να φοιτήσουν στο σχολείο που είναι κοντά στην κατοικία τους, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Ζητούμε την παρέμβαση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.  Ο σεβασμός των κοινωνικών αναγκών, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, πρέπει να είναι μέλημα και φροντίδα κάθε διοικητικής πράξης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο
Του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων
του Φιλίππειου 1ου Γυμνασίου Βέροιας

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια