Ανακοίνωση της ΤΕ ΚΚΕ Ημαθίας για το άνοιγμα των σχολείων


ΔΤ  της ΤΕ ΚΚΕ Ημαθίας για το άνοιγμα των σχολείων: Η ώρα της Αλήθειας για τη διαχείριση της Πανδημίας στη Δημόσια Εκπαίδευση από την κυβέρνηση, έφτασε.

Η εκπαιδευτική κοινότητα και οι Σύλλογοι Γονέων-Κηδεμόνων βρίσκονται σε μεγάλη αναστάτωση και προβληματισμό, καθώς διαπιστώνουν ότι, παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις  πως έχουν παρθεί όλα τα μέτρα υγειονομικής προστασίας στις σχολικές μονάδες, για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πάρθηκε, ενόψει του 2ου κύματος της Πανδημίας.

Τέσσερεις ολόκληρους μήνες είχε η κυβέρνηση, για να καταγράψει/αξιοποιήσει χώρους κατάλληλους για να στεγάσουν τον αριθμό των παιδιών που θα προέκυπταν από το σπάσιμο των τμημάτων, για να διορίσει/προσλάβει για αυτό το μαθητικό δυναμικό το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, για να προσλάβει προσωπικό καθαριότητας, για να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα Μέσα Ατομικής Προστασίας, να φροντίσει για τη διενέργεια δωρεάν, μαζικών, επαναλαμβανόμενων τεστ στην εκπαιδευτική κοινότητα (και όχι μόνο). Κι αυτή αρκέστηκε στην εξαγγελία διανομής «ενός παγουρίνο και δύο μασκών», οι οποίες μάλιστα, ακόμη δεν έφτασαν στις Σχολικές Μονάδες. Αύξησε μάλιστα τον αριθμό μαθητών στα τμήματα με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, τους στρίμωξε σε ακατάλληλους χώρους/αίθουσες ( ανήλιαγα υπόγεια , κοντέϊνερ), κομπάζει για την πρόσληψη των μισών από τους περσινούς αναπληρωτές – επινόησε και μία νέα εργασιακή σχέση για αυτούς, αυτή των 3μηνων συμβάσεων – προσέλαβε προσωπικό καθαριότητας κυριολεκτικά την τελευταία  στιγμή κι  ενώ  οι εκπαιδευτικοί  ήταν ήδη  δυο  εβδομάδες  στα  σχολεία, εξωθώντας τους Συλλόγους Γονέων  και τους εκπαιδευτικούς σε ανάληψη καθηκόντων καθαριότητας ,στέλνει και μέσω ΕΟΔΥ,  πολλές οδηγίες  εκτός πραγματικότητας! 

Το διάστημα που κερδήθηκε από την άνοιξη ως τώρα, με την αποφασιστική στάση του λαού, η Κυβέρνηση δεν το αξιοποίησε. Οι αντιφάσεις και οι παλινωδίες της  δημιουργούν ένα διάχυτο τοπίο ανησυχίας, προβληματισμού, χαλαρότητας και άρνησης.

Για την κυβέρνηση, δεν περισσεύει τίποτε απ’ «το αναπτυξιακό πακέτο» των 70 δις ευρώ, για την Παιδεία και την Υγεία, παρά μόνο για τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων, των εφοπλιστών και των αεροπορικών εταιριών (με πλήρη αδιαφορία για τα υγειονομικά πρωτόκολλα), ενώ  εξακολουθεί να διασφαλίζει 4 δις κάθε χρόνο για το ταμείο του ΝΑΤΟ (για τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της χώρας, δηλαδή για τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, και όχι για την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας), όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. 

Πάγια αιτήματα του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος (διορισμοί, μικρότερος αριθμός μαθητών στα τμήματα, μονιμοποίηση του προσωπικού καθαριότητας, σύγχρονες υποδομές, πρόσληψη νοσηλευτών/ψυχολόγων/κοινωνικών λειτουργών), που θα έπρεπε να ικανοποιηθούν εδώ και τώρα, για μία ασφαλή εκπαιδευτική διαδικασία, αφήνουν παντελώς αδιάφορη την κυβέρνηση, αφήνοντας την εντύπωση ότι, τελικά η «ανοσία της Αγέλης» δεν είναι έξω από το σκεπτικό της. Ότι η αρχική φαινομενική «ευαισθησία» που έδειξε στην αντιμετώπιση της «πρωτόγνωρης υγειονομικής κατάστασης» (ο απόλυτος εγκλεισμός δηλαδή και η τρομοκρατία που τον συνόδευε) δεν ήταν παρά αναγκαία μέτρα για την προστασία της «βαριάς μας βιομηχανίας», μπροστά στο ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου, στην φιλοσοφία του «πρώτα η Οικονομία», παρά ο Άνθρωπος. Ότι η Υγεία δεν είναι αδιαπραγμάτευτο, ανεκτίμητο, αυτονόητο Δικαίωμα, αλλά περιττό κόστος για το Σύστημα και πεδίο κερδοφορίας για το Κεφάλαιο και ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι αναλώσιμοι.

Η πανδημία αντιμετωπίζεται ως μια ευκαιρία από την κυβέρνηση, ώστε να προωθήσει μια σειρά από αντιλαϊκά μέτρα (περικοπές μισθών και ημερομισθίων, αντιασφαλιστικές αναδιαρθρώσεις ως συνέχεια του νόμου Κατρούγκαλου, χτύπημα του δικαιώματος στη διαδήλωση και των κοινωνικών δικαιωμάτων και λαϊκών ελευθεριών). 

Αποδεικνύεται καθημερινά πως η Παιδεία και Υγεία του λαού (όπως και η Πολιτική Προστασία), δεν είναι «επιλέξιμα πεδία για κρατικές επενδύσεις», αντιθέτως, αποτελούν «κόστος» για τις σστικές κυβερνήσεις και λαμπρό πεδίο κερδοφορίας για τον ιδιωτικό τομέα, που, στο καπιταλιστικό σύστημα, μονίμως παρασιτεί σε βάρος του Δημοσίου. Γι’ αυτό και συνεχίζουν να αναμασούν τα περί «ατομικής ευθύνης» των εκπαιδευτικών – μαθητών – γονιών και να τους «κουνάν το δάχτυλο», για να μπορούν να τους ενοχοποιούν, αποποιούμενοι τις δικές τους ευθύνες.

Και  στο  Νομό   μας  τα  προβλήματα  είναι μεγάλα.
 Στα μεγάλα σχολεία  θα λειτουργήσουν τμήματα με πάνω από 20 μαθητές (σε αντίθεση με τις προτάσεις των επιστημόνων για 15μελή τμήματα) , γεγονός  που ακυρώνει στην πράξη τα μέτρα για μη συνωστισμό-συγχρωτισμό τη   στιγμή  που  στο Νομό μας  με  τα νέα  περιοριστικά μέτρα  απαγορεύονται ακόμα και οι δημόσιες  συναθροίσεις άνω  των 9  ατόμων.

Το προσωπικό  καθαριότητας   είναι  ίδιο  στον αριθμό  με  την περσινή  χρονιά , η οποία ξεκίνησε  χωρίς  τα  προβλήματα  της πανδημίας.

Δεν  εγκρίθηκαν  ολιγομελή   τμήματα  ειδικοτήτων  και  ομάδων   προσανατολισμού στα παρακάτω  σχολεία:

Στο 1ο ΓΕΛ Αλεξάνδρειας: δεν εγκρίθηκε η ομάδα προσανατολισμού οικονομίας και πληροφορικής με 9 μαθητές.
Στο ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας: δεν εγκρίθηκε ο τομέας Β’ Γεωπονίας με 7 εγγραφές
Στο 1ο ΕΠΑΛ Νάουσας: δεν εγκρίθηκε το τμήμα Ηλεκτρολογίας Β τάξης με 4 μαθητές.

Το  ΚΚΕ  απευθύνει αγωνιστικό κάλεσμα  σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις μιας ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων:

Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί τους 15, το πολύ, μαθητές ανά τμήμα. 

Εδώ και τώρα να γίνει Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες, χωρίς αποκλεισμούς από τους πίνακες (λόγω λαθών στη μοριοδότηση). Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. 

Τουλάχιστον ένας επιπλέον δάσκαλος στη διάθεση κάθε Δημοτικού. Αντίστοιχη διάθεση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών. Στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αντίστοιχου αριθμού Νηπιαγωγών για τις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής. 

Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου Γαβρόγλου. 

Μείωση – αναδιάταξη της ύλης.

Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης (τροπολογία, Π.Ν.Π., κλπ) που επιτρέπει κάμερες στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.

Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας. 

Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων με το αντίστοιχο προσωπικό συνοδείας και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου. 

Ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στην εκπαίδευση που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. 
Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την επαρκή προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.) 

Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων. 

Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού. 

Πλήρη, επαρκή κι αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος υγείας με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. 
Τα δικαιώματα στη μόρφωση και την υγεία δεν τα παζαρεύουμε.

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια