Έξυπνες Διατροφικές (και όχι μόνο!) συμβουλές



Η διατροφή είναι μια ολόκληρη επιστήμη και καθορίζει την τελική υγεία του οργανισμού μας. Διατροφή δε σημαίνει μόνο αδυνάτισμα.

Σαφώς ένα αδύνατο (χωρίς περιττό βάρος) σώμα, καλογυμνασμένο & υγιές είναι πολύ πιο θελκτικό από ένα σώμα με περιττά κιλά, με ορατά παχάκια και με αισθητά “πληγωμένη” φυσική κατάσταση.
Δεν είναι όμως ο μοναδικός λόγος που πρέπει να μάθεις να διατρέφεσαι σωστά.

Ολόκληρος ο οργανισμός σου (και η παραμικρή ανεπαίσθητη λειτουργία του) στηρίζονται στην διατροφή σου για την ικανοποιητική ολοκλήρωσή τους.

Η κακιά σου λοιπόν συνήθεια να παραγγέλνεις κάθε “βρωμιά” που θα βρεις από fast food, να αποφεύγεις το πρωινό σου γεύμα, να τρως πολύ αργά το βράδυ (λίγο πριν πέσεις για ύπνο), να σηκώνεσαι μέσα στη νύχτα και να τσιμπολογάς από το ψυγείο ... κάνει κακό όχι μόνο στο σωματικό σου βάρος και τη σιλουέττα σου, αλλά και (πρωτίστως αυτό !!!) στην υγεία σου.
Το πρόβλημα όμως συνήθως ξεκινάει από τη λανθασμένη αντίληψη που έχουμε για το φαγητό ...
Τι εννοώ με αυτό ;

Συνηθίζουμε να οικειοποιούμαστε 2 πολύ ακραίες αντιλήψεις για το φαγητό μας. Η μία είναι αυτή του “κολασμένα ποθητού φαγητού” (που συνήθως είναι full ανθυγιεινό και γεμάτο άχρηστες θερμίδες) και η άλλη είναι του “απίστευτα βαρετού φαγητού” (που αφορά κυρίως σε υγιεινά & θρεπτικά γεύματα που στερούνται όμως φαντασίας).
Αυτό είναι το λάθος ...
Το αντιλαμβάνεσαι ;
Το φαγητό για να είναι υγιεινό δε σημαίνει πως πρέπει να είναι βαρετό, γευστικά αδιάφορο, χωρίς φαντασία ...
Το φαγητό που βάζουμε στο πιάτο μας πρέπει να περιλαμβάνει μια διαδικασία απόλαυσης ... ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ! Δεν είναι κάτι που πρέπει μετά να σου δημιουργεί ντροπή, ενοχές ή απογοήτευση.
Είναι κάτι που πρέπει να σου δίνει χαρά. Να σου δίνει ενέργεια. Να σου δίνει ζωή !!!
Μαζί θα δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές που (ελπίζω !) να σε κάνουν να αναθεωρήσεις τον τρόπο με τον οποίο έχεις μάθει να αντιμετωπίζεις τα γεύματά σου και κατ'επέκταση και εσένα τον ίδιο !

Συμβουλές για Σωστή Διατροφή & Ευτυχισμένη Ζωή

Νο 1 : Αγάπησε τον εαυτό σου
Σήκω από τον καναπέ, βγάλε τα περιττά ρούχα και στάσου γυμνός μπροστά από έναν ολόσωμο καθρέπτη για μερικά λεπτά. Παρατήρησε και επεξεργάσου κάθε σημείο του σώματός σου. Εντόπισε αυτά που θεωρείς “προβληματικά” και σκέψου τι θα ήθελες να αλλάξεις. Μετά βρες αυτά που θεωρείς τα πιο όμορφα σημεία επάνω σου και νιώσε την ευγνωμοσύνη για αυτά προς τη φύση που σου τα χάρισε.
Αποδέξου τον εαυτό σου για αυτό που είναι και δες τί μπορείς αντικειμενικά να αλλάξεις στο σώμα σου ακολουθώντας μια πιο υγιεινή διατροφή & γενικότερα μια πιο υγιεινή ζωή (με άσκηση, με διαλογισμό & αποβολή του στρες, με προσεγμένη διατροφή, με θετική σκέψη, με προσωπικό χρόνο για να αφιερώνεις σε πράγματα που αγαπάς και που σε γεμίζουν χαρά).
Tip : Για όλα αυτά μπορείς να συμβουλευτείς την ιστοσελίδα Health-Fitness

Νο 2 : Απλότητα & Φαντασία
Μην αναλώνεσαι σε πολύπλοκες συνταγές και περίτεχνες γευστικές δημιουργίες που απαιτούν από εσένα πολύ κόπο, μεγάλη προσπάθεια, πολύ ελεύθερο χρόνο και πολλά περιττά έξοδα. Δες τι πρώτες ύλες έχεις στο σπίτι σου (φρέσκα λαχανικά & φρούτα, καλής ποιότητας κρέατα, καρπούς,σπόρους, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ρίζες, φύτρα) και βάλε φαντασία ώστε να φτιάξεις ένα όμορφο (γευστικά αλλά και οπτικά) πιάτο που θα σου προσφέρει ικανοποίηση όλων των αισθήσεων (όσφρηση, γεύση, αφή, όραση ... ακόμα και ακοή) !!! 
Σε μια λαχταριστή φρέσκια σαλάτα με ολόφρεσκα λαχανικά εποχής βάλε και λίγο ξινόμηλο και μερικά καρύδια που θα “ακούγονται” στο δόντι και θα σπάνε τη μονοτονία της σαλάτας. 
Σκέψου έξω από τα συνηθισμένα και παίξε με γεύσεις & υλικά που αγαπάς. Πειραματίσου ! Μπορεί να μην στεφθεί με επιτυχία η κάθε σου απόπειρα αλλά θα διασκεδάσεις τη διαδικασία και θα ανακαλύψεις και νέες γεύσεις που θα αγαπήσεις !

Νο 3 : Πίνε άφθονο νερό
Το νερό θα σε βοηθήσει να είσαι υγιής & ενυδατωμένος, αλλά παράλληλα θα “καθαρίσει” και το μυαλό σου από τα ψευδή μηνύματα πείνας που ίσως λαμβάνεις. Είναι σύνηθες φαινόμενο να μπερδεύουμε το αίσθημα της δίψας με αυτό της πείνας ... ειδικά όταν υπεισέρχονται έντονα συναισθήματα της καθημερινότητας (όπως το στρες, η αγωνία, η ανία, η θλίψη, η στεναχώρια, η απώλεια, η νευρικότητα, η εξάντληση).
Πίνοντας νερό δίνεις τον χρόνο στον οργανισμό σου να επεξεργαστεί τα μηνύματα που λαμβάνει ο εγκέφαλος και να αξιολογήσει σωστά την πληροφορία.
Επίσης, το νερό βοηθά στην σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος γενικότερα και ευνοεί την απώλεια βάρους και τη διαχείριση της όρεξης.

Νο 4 : Βρες χόμπι
Γέμισε τον ελεύθερο χρόνο σου με δραστηριότητες. Πολλές φορές είναι η ανία αυτή που σε οδηγεί σε εκτεταμένη υπερφαγία και όχι η πείνα !
Απασχολώντας το σώμα αλλά κυρίως το μυαλό σου θα καταφέρεις να αποφύγεις “επιδρομές” στο ψυγείο και κατανάλωση ανούσιων & ανθυγιεινών σνακς.

Νο 5 : Βάλε τη γυμναστική στη ζωή σου
Η γυμναστική δεν είναι απλά ο τρόπος να χάσεις κιλά ή να σφίξεις τους χαλαρωμένους μύες σου. 
Η γυμναστική είναι υγεία !
Για να διατηρήσεις υγιή και γεμάτο ενέργεια τον οργανισμό σου, για να εξασφαλίσεις μια καρδιά που λειτουργεί επαρκώς, δύο πνεύμονες που σου παρέχουν οξυγόνο σωστά, για να κερδίσεις σωματική αλλά και ψυχική υγεία και ισορροπία ... βάλε την σωματική άσκηση στην καθημερινή σου ρουτίνα.
Δε χρειάζεται να τρως ατελείωτες ώρες στο γυμναστήριο εάν δε σου ταιριάζει ! Βγες για ένα jogging ή ακόμα και για περπάτημα.
Βάλε μουσική στο σπίτι και χόρεψε ελεύθερα ... απελευθέρωσε το κορμί και το μυαλό σου.
Κάνε yoga. Κάνε κάποιο ομαδικό σπορ με την παρέα σου. Πήγαινε για κολύμπι.
Πάρε τον σκύλο σου και πήγαινε μια βόλτα για παιχνίδι στο βουνό.
Υπάρχουν τρόποι να μετατρέψεις ακόμα και τη βαρετή σωματική άσκηση σε μια ευχάριστη στιγμή της ημέρας !
Η σωματική άσκηση θα σε βοηθήσει μακροπρόθεσμα να βελτιώσεις το σώμα σου εμφανισιακά, αλλά κυρίως να το βελτιώσεις σε σχέση με την υγεία του.
Επίσης η γυμναστική θα ενισχύσει την προσπάθειά σου για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής & θα συμβάλλει στο να τρως καλύτερα και να μάθεις να αγαπάς περισσότερο τον εαυτό σου !

Νο 6 : Ύπνος με πρόγραμμα
Βάλε πρόγραμμα ύπνου στην καθημερινότητά σου. Μην αφήνεις τις ώρες να περνούν άσκοπα και μάλιστα εις βάρος του ύπνου σου (της σωματικής, πνευματικής &ψυχικής σου δηλαδή ξεκούρασης).
Είναι σημαντικό (Ναι, ναι !!! Ακόμα και για τη διατροφή σου !) να έχεις σε τάξη τον ύπνο σου και να αφιερώνεις τουλάχιστον 7-8 ποιοτικές ώρες για τον ύπνο σου κάθε βράδυ !
Πολλοί ειδικοί έχουν συνδέσει την υπερφαγία και το αυξημένο σωματικό βάρος με την έλλειψη ύπνου.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο να “παγώνεις” τον μεταβολισμό σου και να αυξάνεις τα κιλά σου ... εάν απλά δεν ξεκουράζεσαι όσο το σώμα σου χρειάζεται.

Νο 7 : Μην είσαι σκληρός με τον εαυτό σου
Σίγουρα θα έρθουν και μέρες που θα φας περισσότερες αηδίες (ανθυγιεινά, παχυντικά & πολυθερμιδικά σνακ). Σίγουρα θα έρθουν και μέρες που δε θα έχεις τη διάθεση να σηκωθείς από τον καναπέ και να πας για την γυμναστική σου.
Δεν πειράζει !
Μη νιώθεις άσχημα.
Μην κάνεις τον εαυτό σου να νιώθει τύψεις γι'αυτό, γιατί αλλιώς – πολύ απλά – θα μισήσεις την όλη διαδικασία στο τέλος ! 
Ο υγιεινός τρόπος ζωής δεν πρέπει να ισοδυναμεί στο μυαλό σου με “καταναγκαστικά έργα” αλλά με κάτι που κάνεις γιατί το θέλεις. Γιατί θέλεις να ζεις καλύτερα. Θέλεις να νιώθεις πιο υγιής. Θέλεις να ζήσεις περισσότερο.
Οπότε την επόμενη φορά που θα θέλεις απλά ένα διάλειμμα από τον υγιεινό τρόπο ζωής, απλά απόλαυσέ το χωρίς τύψεις και μετά επέστρεψε στην υγιεινή σου ρουτίνα πιο δυνατός και ικανοποιημένος. Με μεγαλύτερη θέληση & πιο ισχυρή αυτοπεποίθηση.

Νο 8 : Κράτα μικρό καλάθι
Μη γεμίζεις το καλάθι του σουπερμάρκετ σου με αχρείαστα ψώνια και παχυντικά σνακ.
Πριν πας στην αγορά γράψε μια λίστα με τα προϊόντα που θα χρειαστείς και προσπάθησε να μην ξεφύγεις από αυτή ... όσες σοκολάτες ή μπισκότα και αν προσπεράσεις στα ράφια του σουπερμάρκετ.
Προτίμησε μάλιστα να αγοράζεις φρούτα & λαχανικά εποχής που θα είναι πιο πλούσια σε γεύση & άρωμα ... αλλά και σε βιταμίνες.

Νο 9 : Έξυπνες αντικαταστάσεις
Όταν έχεις όρεξη για γλυκό ή για κάτι λιπαρό σκέψου έξυπνα !
Όπως ήδη τονίσαμε και πιο πριν δε χρειάζεται να νιώθεις τύψεις όταν θα θελήσεις μια μέρα να βγεις από τους κανόνες ! Ωστόσο δε χρειάζεται και η κάθε φορά που θα το κάνεις να είναι τελείως ανθυγιεινή.
Μπορείς να βρεις και μέση λύση που θα σε ικανοποιήσει και δε θα σε βγάλει και τελείως από τον στόχο σου.
Θέλεις κάτι γλυκό; Φάε αποξηραμένα φρούτα αντί για καραμέλες ή για σοκολατάκια.
Βάλε στα φαγητά σου γιαούρτι αντί για παχυντικές κρέμες γάλακτος.
Φτιάξε νόστιμες φρουτοσαλάτες με μικρά κομματάκια σοκολάτας υγείας και ξηρούς καρπούς. Θα σε χορτάσουν και θα σου προσφέρουν και μια γλυκιά ικανοποίηση.
Θέλεις πίτσα ; Φτιάξε τη δική σου σπιτική εκδοχή με αλλαντικά και τυριά με χαμηλά λιπαρά και με πολλά φρέσκα λαχανικά της αρεσκείας σου (τοματίνια, πιπεριές, μανιτάρια, κρεμμύδια, ρόκα, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, καρότα ... και ότι άλλο σκεφτείς).
Θέλεις μπέργκερ; Φτιάξε το δικό σου άπαιχτο και πολύ πιο “φτωχό” σε θερμίδες μπέργκερ με ζουμερό μπιφτέκι γαλοπούλας και μια σως γιαουρτιού χωρίς πολλά λιπαρά και περιττές θερμίδες. Αντί για πατάτες τηγανιτές βάλε στον φούρνο στικς λαχανικών και συνόδεψε το μπέργκερ σου νόστιμα αλλά απόλυτα υγιεινά.

Νο 10 : Μικρά πιάτα 
Άλλαξε σερβίτσιο. Μη χρησιμοποιείς εκείνα τα μεγάλα και πολύ εντυπωσιακά πιάτα που είχες πάρει ... και ας είναι πολύ της μόδας. Φρόντισε να σερβίρεις το φαγητό σου σε μικρά πιάτα. Πρώτα απ'όλα χορταίνει το μάτι ... οπότε είναι απαραίτητο να χορτάσει και αυτό με αυτό που θα δει.
Είναι λοιπόν προτιμότερο να έχει μπροστά του ένα μικρό πιάτο αλλά γεμάτο με φαγητό ... παρά ένα τεράστιο πιάτο που φαντάζει άδειο (και ας έχει την ίδια ποσότητα φαγητού με αυτή στο μικρό πιάτο) !
Στον εγκέφαλο τελικά θα μεταδοθεί το μήνυμα ότι το πιάτο ήταν σχεδόν άδειο και άρα (λογικά !) δε θα ήταν και ικανό να ικανοποιήσει το αίσθημα πείνας σου.
 
Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια