Η ΕΛΜΕ Ημαθίας για άνοιγμα σχολείων και ελάχιστη βάση εισαγωγής - Παράσταση διαμαρτυρίας στην ΔΔΕ


ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: ΩΔΙΝΕΝ ΟΡΟΣ ΚΑΙ ΕΤΕΚΕΝ ΜΥΝ

Η αλλαγή του χρόνου μπορεί να συνοδεύτηκε, ως είθισται, με ευχές και ελπιδοφόρα μηνύματα όμως η πραγματικότητα μας προσγειώνει απότομα. 
Μπήκαμε στη νέα χρονιά: 
  • Με τον κορονοϊό να συνεχίζει να είναι εδώ, τους νεκρούς να ξεπερνούν πλέον τις 20000 και τα κρούσματα να ξεπερνούν τις 50.000 την ημέρα, με τις νέες μεταλλάξεις του ιού να είναι μεταδοτικότερες και να συνυπάρχουν με παλαιότερες, με ατελείωτες ουρές πολιτών να δημιουργούνται στους χώρους διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων που είναι ελάχιστοι  και δεν επαρκούν για την εξυπηρέτησή τους .
  • Με το σύστημα υγείας  εδώ και καιρό να έχει ξεπεράσει τα όριά του, με τις ελλείψεις στο χώρο της υγείας (ανεπαρκής αριθμός ΜΕΘ, ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κτλ), με σημαντικό κομμάτι από το υγειονομικό προσωπικό να έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα, με την αύξηση των ποσοστών νόσησης στο εναπομείνον προσωπικό των νοσοκομείων τις τελευταίες μέρες, με τις ΜΕΘ να μην επαρκούν και να διασωληνώνονται ασθενείς εκτός αυτών. Βεβαίως γι’ αυτό το τελευταίο “δεν υπήρχε μελέτη που να αποδεικνύει πως οι διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ κινδυνεύουν περισσότερο”(!) . Όμως η μελέτη υπήρχε, είχε τεθεί σε γνώση της κυβέρνησης, αλλά δεν ήταν σε γνώση του πρωθυπουργού και όταν αυτό έγινε ήταν απλά…. Παρασκευή.
Η κυβέρνηση παρά την έξαρση της πανδημίας αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Γενάρη προσαρμόζοντας τις εισηγήσεις των επιστημόνων στις δικές  ης επιλογές και προσπαθώντας να πείσει ότι δήθεν έχει προετοιμάσει τα σχολεία για το άνοιγμα τους. Στην πραγματικότητα τα μέτρα που προτείνει όχι μόνο δεν διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά αντίθετα αφήνουν έκθετους τους μαθητές/μαθήτριες, τις οικογένειες τους και τους εκπαιδευτικούς στις συνέπειες της πανδημίας. 

Αξιοσημείωτο είναι πώς το Υπουργείο Παιδείας πλέον απορρίπτει την τηλεκπαίδευση, αποδεχόμενο πως αυτή σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, ενώ τα προηγούμενα χρόνια τη χρησιμοποίησε κατά κόρον χωρίς να λάβει υπόψη τις ψυχοκοινωνικές συνέπειές της στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το πιο εξοργιστικό όμως είναι πως στα “νέα μέτρα” δεν υπάρχει κανένα νέο μέτρο! Η κυβέρνηση, υποτιμώντας και τα τραγικά  επιδημιολογικά δεδομένα και τη νοημοσύνη μας, απλά ανακοίνωσε αυξημένο testing χωρίς καν να εξασφαλίζει τη σίγουρη διενέργειά του. Έτσι εγγυάται την ασφαλή επιστροφή στα σχολεία και αποδεικνύει  πως πλέον συντάσσεται στη γραμμή “ανοσίας της αγέλης” κι όποιον πάρει ο χάρος! Μια γραμμή που υπηρέτησε πιστά ο Τράμπ στις ΗΠΑ και συνεχίζει να υπηρετεί ο Μπολσονάρου στη Βραζιλία με ολέθρια αποτελέσματα. 
Σε αυτή την ανάλγητη και επικίνδυνη πολιτική απαντάμε με την αναγκαιότητα λήψης πραγματικών μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα και τη λειτουργία των σχολείων:

  • Αυξημένα, δωρεάν tests για όλες/όλους που θα πραγματοποιούνται στα σχολεία από  κλιμάκια του ΕΟΔΥ, πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού. Αύξηση των κέντρων όπου διενεργούνται οι έλεγχοι νόσησης. 
  • Αντιμετώπιση του συνωστισμού σε αίθουσες διδασκαλίας και στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μέγιστος αριθμός οι 15 μαθητές/μαθήτριες ανά τάξη. Πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικών.
  • Δωρεάν χορήγηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/μαθήτριες και προσωπικό των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας (ενδεικνυόμενες  μάσκες, αντισηπτικά κτλ) . 
  • Κατάργηση της ρύθμισης «50%+1» νοσούντων μαθητών/μαθητριών για τη διακοπή λειτουργίας σχολικού τμήματος. Διακοπή της λειτουργίας τμήματος από το πρώτο κρούσμα για χρονικό διάστημα που θα καθορίσει η Επιστημονική Επιτροπή του ΕΟΔΥ τεστ και ιχνηλάτηση με την ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους/ες και υποχρεωτική επανέναρξη των μαθημάτων, αφού πρώτα όλοι οι μαθητές/ μαθήτριες υποβληθούν σε δωρεάν μοριακό τεστ ώστε να "σπάσει" η αλυσίδα της μεταδοτικότητας
  • Τακτικός καθαρισμός και αερισμός των αιθουσών με την πρόσληψη του απαραίτητου και μόνιμου προσωπικού καθαριότητας.
  • Συνταγογράφηση των  μοριακών τεστ για όλο τον πληθυσμό. Άδεια ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς με υποκείμενα νοσήματα.
  • Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Είναι αδιανόητο να εφαρμοστούν εφέτος η ΕΒΕ, το διπλό μηχανογραφικό που οδηγεί στη δυνατότητα επιλογής μειωμένου αριθμού σχολών, η Τράπεζα Θεμάτων, οι εξετάσεις τύπου Pisa και του πρόσθετου εξεταστικού φόρτου. Κατάργηση τώρα των άρθρων και των εγκυκλίων που προβλέπουν χρήση της τηλεκπαίδευσης ακόμη και σε συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. 
  • Μείωση της εξεταζόμενης ύλης στα πανελλαδικά μαθήματα. Αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης προκειμένου να καλυφθούν και τα κενά που προέκυψαν τις προηγούμενες χρονιές.
  • Ενίσχυση του Δημόσιου και Δωρεάν συστήματος υγείας. 

Δεν τρέφουμε αυταπάτες. Δεν περιμένουμε να εισακουστούμε από αυτή την κυβέρνηση. Όμως ποτέ άλλοτε τις τελευταίες δεκαετίες δεν ήταν τόσο κραυγαλέο το ταξικό χάσμα μεταξύ του μέγιστου δικαιώματος – αυτού της ζωής και της υγείας – ανάμεσα στην συντριπτική πλειοψηφία του λαού από την μία και σε ένα αισχρό σύμπλεγμα ιδιοτελών συμφερόντων (κυβέρνηση, ιδιώτες μεγαλοεργοδότες, καθεστωτικά ΜΜΕ, φαρμακευτικές εταιρείες) από την άλλη. Για να σώζουμε ζωές και για να υπερασπιστούμε τα πιο στοιχειώδη δικαιώματά μας πρέπει “αδίστακτα” να ξεσηκωθούμε και να συγκρουστούμε. Για μόνιμες προσλήψεις, για μισθούς, για ωράρια, για αύξηση της χρηματοδότησης. Για όλα. 

ΔΕΥΤΕΡΑ 10/1/2022, ΣΤΙΣ 14:00 ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ
 
***

Για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Πριν λίγες ημέρες το Υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τους συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά Πανεπιστημιακό Τμήμα καθώς και τους συντελεστές βαρύτητας των εξεταζομένων μαθημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. 

Η ΕΒΕ εφαρμόστηκε στις εισαγωγικές εξετάσεις 2021 και είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και μια σειρά  ευτράπελα όπως τη λειτουργία ΑΕΙ με χωρίς κανένα εισακτέο. Αν κάποιος περίμενε την αναδίπλωση της κυβέρνησης και την κατάργηση της ΕΒΕ διαψεύδεται οικτρά. Ο αποκλεισμός χιλιάδων υποψηφίων και η αποψίλωση τμημάτων στα ΑΕΙ είναι κεντρική πολιτική της κυβέρνησης την οποία συνειδητά υλοποιεί. Από εφέτος μάλιστα εφαρμόζει νέα εργαλεία σε αυτή την κατεύθυνση. Αυτά τα εργαλεία είναι οι συντελεστές βαρύτητας σε συνδυασμό με τις περιορισμένες επιλογές στη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών Δελτίων. Μάλιστα για τα ΕΠΑΛ από την ανακοίνωση των συντελεστών βαρύτητας προκύπτει σημαντική μείωση για τα εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας και αύξηση των δυο μαθημάτων γενικής παιδείας κάτι που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εισαγωγή στις σχολές προτίμησης. 

Στο μηχανογραφικό δελτίο για τα Πανεπιστήμια (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης) οι μαθητές  θα επιλέξουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό πεδίο, στο οποίο έχουν πρόσβαση. Ο αριθμός των επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του οικείου επιστημονικού πεδίου.

Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους, μπορούν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας, χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση διεκδικώντας όμως τις θέσεις που δεν πληρώθηκαν κατά την πρώτη φάση της διαδικασίας.

Είναι φανερό πως το τρίπτυχο Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων από τα ΑΕΙ και περιορισμένες επιλογές στη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών Δελτίων θα:

  • Καταστήσει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022 ακόμη πιο απαιτητικές.
  • Θα αποκλείσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό μαθητών σε σχέση με τις εισαγωγικές 2021
  • Θα παγιώσει την έλλειψη φοιτητών σε σχολές
  • Θα μετατρέψει το όνειρο εισαγωγής στα ΑΕΙ σε λαχειοφόρο διαδικασία για τους μαθητές
  • Θα εντείνει αδικίες που είδαμε και στις προηγούμενες εξετάσεις αλλά και θα εμφανίσει νέες, αφού μαθητές με υψηλές βαθμολογίες μπορεί να μείνουν εκτός σχολών ΑΕΙ και να εισάγονται στις ίδιες σχολές μαθητές με μικρότερες βαθμολογίες 
  • Δεν είναι εύκολο να ελέγξουν οι μαθητές και οι γονείς τα αποτελέσματα μιας και αυτά πλέον δεν καθορίζονται, όπως γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια, από τα μόρια που συγκέντρωνε ο τελευταίος εισακτέος σε κάθε σχολή κι επομένως τίθεται θέμα αξιοπιστίας και διαφάνειας των εξετάσεων. 

Καλούμε γονείς και μαθητές να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και  την κατάργηση της βάσης εισαγωγής και των διπλών μηχανογραφικών.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ
 
Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια