8 Νοεμβρίου 2011

Μουσικό Σχολείο Βέροιας: Μια κοιτίδα πολιτισμού που αξίζει και επιζητά την προσοχή της Πολιτείας

Την τρίτη χρονιά λειτουργίας του διανύει φέτος το Μουσικό Σχολείο Βέροιας, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2009, με πολλές δυσκολίες και προβλήματα και παρόλα αυτά, συνεχίζει ακάθεκτο τη λειτουργία του, με τους μαθητές να φτάνουν αισίως τους 45.   


Τα δύο πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, το Μουσικό Σχολείο φιλοξενήθηκε στο Ταγαροχώρι, σε κτίριο που παραχωρήθηκε από τον τοπικό πολιτιστικό σύλλογο, ενώ φέτος εγκαταστάθηκε στο κτίριο μεταξύ του 4ου και 3ου Γυμνασίου Βέροιας, συστεγαζόμενο με το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λύκειο, ενώ στο ίδιο κτίριο υπάρχουν αίθουσες που χρησιμοποιεί το 4ο Γυμνάσιο. Ωστόσο, παρά τη «στενότητα», οι συνθήκες είναι σαφώς καλύτερες.  

Πως ξεκίνησε και τι προβλεπόταν για το Μουσικό Σχολείο

Το 2008 ξεκίνησαν οι συζητήσεις και κατατέθηκαν οι προτάσεις από την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας για την δημιουργία Μουσικού Σχολείου στη Βέροια.

Η άδεια ίδρυσης δόθηκε τον Ιούνιο του 2009 και η αρχική πρόβλεψη – για αυτό και εγκρίθηκε η ίδρυσή του – ήταν το σχολείο να στεγαστεί στο κτίριο που βρίσκεται σήμερα, καθώς πριν εκεί στεγαζόταν το 6ο γυμνάσιο Βέροιας, το οποίο τελικά μεταφέρθηκε στο Εργοχώρι.

Εν τω μεταξύ, τα τελευταία χρόνια στο κτίριο επεκτάθηκε το 4ο Γυμνάσιο, όπου διαμόρφωσε  αίθουσες που χρησιμοποιούνται για ζωγραφική και άλλες δευτερεύουσες δραστηριότητες.
Ρωτήσαμε τον διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Βέροιας Βασίλη Τσαπραντζή (φωτο) για τους λόγους που τελικά δεν εγκαταστάθηκε το σχολείο απευθείας στον χώρο που είχε αρχικά προβλεφθεί, αλλά αντίθετα εγκαταστάθηκε σε ακατάλληλους εκπαιδευτικούς χώρους, ωστόσο δήλωσε άγνοια.

Τι αναμένεται να γίνει στο μέλλον

Πλέον το Μουσικό Σχολείο είναι εγκατεστημένο στο κτιριακό συγκρότημα κάτω από την Εληά, ωστόσο είναι εκεί προσωρινά.

Ο Δήμος Βέροιας, ο οποίος πλέον έχει υπό την ευθύνη του τις σχολικές στέγες, έχει λάβει την σκυτάλη από την πρώην Ν.Α. Ημαθίας και προωθεί τις διαδικασίες ώστε να ωριμάσουν οι συνθήκες για την ένταξη του έργου κατασκευής νέου διδακτηρίου στην περιοχή του Ταγαροχωρίου στο ΕΣΠΑ.

Ήδη έχει καταρτιστεί το κτιριολογικό πρόγραμμα και αναμένεται σύντομα η έγκρισή του. Επίσης, έχει ανατεθεί από τον Δήμο σε χωροτάκτρια η εκπόνηση μελέτης για τον χαρακτηρισμό δημοτικού οικοπέδου ως σχολικού χώρου (είναι χαρακτηρισμένο αγροτεμάχιο) και στη συνέχεια θα μπορεί να ανατεθεί η εκπόνηση των μελετών που απαιτούνται για την κατάρτιση του σχετικού φακέλου, ώστε να μπορεί να ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα (κυρίως στο ΕΣΠΑ).

Κατά τις εκτιμήσεις του διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Βασίλη Τσαπραντζή, δεν απαιτείται πολύς χρόνος για την ολοκλήρωση των προπαρασκευαστικών διαδικασιών, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση – κυρίως – για την προώθηση του θέματος.

Αν και εφόσον ο Δήμος Βέροιας καταφέρει να κινήσει αποτελεσματικά τις διαδικασίες και καταφέρει να εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ (ή σε όποιο άλλο πρόγραμμα «τρέχει»), θα κατασκευαστεί στο Ταγαροχώρι ένα σχολικό συγκρότημα που θα εκτείνεται σε 5,5 στρέμματα και αναμένεται να αποτελέσει στολίδι, αλλά και την καρδιά του πολιτισμού της Ημαθίας.

Τι προσφέρει το Μουσικό Σχολείο στους μαθητές και στο Νομό;

Το Μουσικό Σχολείο της Βέροιας, όπως κάθε αντίστοιχο σχολείο, παρέχει δύο κατευθύνσεων μόρφωση στους μαθητές του:  Γενική Παιδεία και Μουσική Παιδεία.

Το πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας δεν υστερεί σε τίποτα από τα υπόλοιπα σχολεία, καθώς όλα τα κύρια μαθήματα γίνονται κανονικά και μόνο δευτερεύοντα μαθήματα (γυμναστική, καλλιτεχνικά κλπ) περιορίζονται ελαφρώς και αντικαθίστανται από τα μουσικά μαθήματα.

Η φοίτηση στο Μουσικό Σχολείο είναι εξαετής, όσες και οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα περιλαμβάνει για τις τρείς τάξεις του Γυμνασίου 29 ώρες Γενικής Παιδείας και 13 ώρες Μουσικής Παιδείας, ενώ για τις τάξεις του Λυκείου επίσης 29 και 13 ώρες αντίστοιχα, πλην όμως, υπάρχει η δυνατότητα των μαθημάτων επιλογής, που μπορούν να αλλάξουν τους συσχετισμούς στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Οι μαθητές μπορούν φυσικά και συμμετέχουν κανονικά στις πανελλαδικές εξετάσεις και έχουν τις ίδιες επιλογές με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων για τις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Πέρα από την μουσική διδασκαλία, το σημαντικότερο που προσφέρει ένα μουσικό σχολείο είναι η μουσική παιδεία και κουλτούρα. Οι μαθητές απασχολούνται περισσότερες ώρες στο σχολείο τους, ωστόσο επενδύουν δημιουργικά τον χρόνο τους και, κυρίως, κάνουν κάτι που και τους αρέσει και τους γαλουχεί ποιοτικά, αντί να αναλώνονται κατά τον ελεύθερό τους χρόνο στο διαδίκτυο ή σε άλλες, ακόμη πιο επίφοβες για ένα παιδί, ασχολίες.

Στην Ημαθία, το Μουσικό Σχολείο μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στον πολιτισμό, καθώς δίνεται η δυνατότητα σε παιδιά που έχουν έφεση στη Μουσική να «επενδύσουν» σε αυτή. Μέρα με τη μέρα, χρονιά με τη χρονιά, όλο και περισσότεροι νεαροί μαθητές θα ελκύονται από την δημιουργικότητα, την κουλτούρα, την διέξοδο και την αναψυχή που προσφέρει η μουσική.

«Τα παιδιά διαβάζουν, εκπαιδεύονται και εκτονώνονται κατά τις ώρες που βρίσκονται στο σχολείο» μας ανέφερε ο κ. Τσαπραντζής, σημειώνοντας πως οι μαθητές δεν κουράζονται, αλλά αντιθέτως περιμένουν με λαχτάρα την επόμενη μέρα στο σχολείο.
Υπάρχει ενδιαφέρον στην Ημαθία;

Την 1η χρονιά της λειτουργίας του Μουσικού Σχολείου (2009 – 2010), στις ακατάλληλες αίθουσες στο Ταγαροχώρι, έκαναν αίτηση 13 μαθητές και τελικά φοίτησαν 10 παιδιά στην Α΄ Γυμνασίου.

Την  2η χρονιά (2010 – 2011), επίσης στις ακατάλληλες εγκαταστάσεις του Ταγαροχωρίου, έκαναν αίτηση 16 παιδιά και φοίτησαν 14 μαθητές.

Για την φετινή χρονιά, χωρίς να έχει γίνει γνωστό ότι θα υπάρχει η μεταστέγαση, έκαναν αιτήσεις 24 άτομα, έγιναν δεκτά 20 και τελικά φοιτούν 18 μαθητές.

Επιπλέον, μαθητές έκαναν αιτήσεις στις ενδιάμεσες χρονιές και άλλοι μαθητές και πλέον, στην 3η χρονιά λειτουργίας του, το Μουσικό Σχολείο αριθμεί 45 μαθητές, παρά το γεγονός ότι η ακαταλληλότητα των χώρων στέγασης τις πρώτες χρονιές και οι φήμες για το κλείσιμο των μουσικών σχολείων, λειτούργησε ανασταλτικά.

Συνεπώς, υπάρχει ενδιαφέρον και μάλιστα μεγάλο, γεγονός που από την μια αποδεικνύει τον πολιτισμό που περιμένει να «ανθίσει» και από την άλλη αποτελεί το καλύτερο επιχείρημα προς τους υπεύθυνους για την άμεση και απρόσκοπτη προώθηση των απαραίτητων ενεργειών για την οριστική επίλυση του κτιριακού του ζητήματος.

Πηγή: "Λαός", συντάκτης Νίκος Βουδούρης
Share:

Κ. Καλαϊτζίδης - Υπ. Περιφ. Σύμβουλος (με σταυρό)


Π. Παπακανάκης - Υπ. Δημ. Συμβ. Βέροιας


Στ. Καλπάκης - Υπ. Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία


Υποψήφιοι συνδυασμού "Δικαίωμα για Νέα Βέροια"


Η. Πρωτόγερος - Υπoψ. Δημ. Συμβ. Βέροιας


Θ. Σιδηρόπουλος - Υπ. Δημ. Συμβ. Βέροιας


Απ. Νεστορόπουλος - Υπ. Περιφ. Σύμβουλος


Σπ. Δανέλλης - Υπ. Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία


Χρ. Δαμιανίδης - Υπ. Δημ. Συμβ. Βέροιας


Προσωπικό στην βιομηχανία Alexander


Γ. Κάκαρης - Υπ. Δημ. Συμβ. Βέροιας


Μπέλλας Κρέας


Πρακτορείο ΟΠΑΠ "ΤΟ ΓΟΥΡΙ"


Διαφημιστείτε στο InVeria.gr



ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΒΕΡΟΙΑ

ΑΦΟΙ ΜΕΙΜΑΡΙΔΗ



ΤΟΜΗ Φροντιστήριο Μ.Ε.στη ΒΕΡΟΙΑ


Φροντιστήριο ΕΝΑ στη Βέροια


Easy Education

Tsiflidis Security