Ερωτηματικά για το μέλλον του Πανεπιστημίου στη Βέροια


της Λένας Μαρκογιαννάκη

Το Πανεπιστημιακό Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης, το οποίο εδώ και μερικά χρόνια εδρεύει και λειτουργεί στο Νομό μας και συγκεκριμένα στην πόλη της Βέροιας, ήταν η αιτία που στην προχθεσινή συνάντηση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βέροιας ένας εκ των δημοτικών συμβούλων, ο κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης, έθεσε την πολύ απλή και μάλλον κοινά αποδεκτή ερώτηση από πολλούς σχετικά με την ύπαρξη του Τμήματος και το μέλλον αυτού. 

Η βασική ερώτηση εστίαζε στο κατά πόσο το πανεπιστημιακό αυτό τμήμα θα λειτουργήσει και το επόμενο έτος καθώς είναι πολλά τα παιδιά που γνωρίζοντας πως θα κλείσει δεν το δηλώνουν στο μηχανογραφικό και οι ήδη υπάρχοντες φοιτητές του τμήματος άρχισαν να πανικοβάλλονται. Η απάντηση της δημοτικής αρχής οτι "δεν υπάρχει καμία εξέλιξη επί του θέματος, ωστόσο βρίσκονται σε εγρήγορση" δεν μπορώ να πω πως ήταν και πολύ κατατοπιστική, αντιθέτως άφησε ακόμα περισσότερα ερωτηματικά. Τελικά η πολιτεία και το υπουργείο Παιδείας τι ρόλο παίζουν; Και αν δεν μπορούν να δώσουν απάντηση σε αυτή την ερώτηση οι ιθύνοντες, ποίος μπορεί να δώσει;

Θεωρώ ότι ένα σημαντικό κομμάτι οικονομικού οφέλους για την πόλη της Βέροιας παραμελείται και αγνοείται συστηματικά αλλά ταυτόχρονα και ένα κομμάτι πνευματικού οφέλους αφήνεται στην τύχη του καθώς το τμήμα είναι ιδιαίτερα εξιδανικευμένο από τη στιγμή που εκπαιδεύει ανθρώπους ώστε να δημιουργήσουν στο μέλλον μια σωστή χωροταξική συνείδηση στις πόλεις αλλά και στους πολίτες αυτών των πόλεων. Το τμήμα αποτελεί κοιτίδα παιδείας και πολιτισμού καθώς προσφέρει γνώση και η γνώση αποτελεί πλούτο ως γνωστόν, όπως ο καθένας μπορεί να το εκλάβει.

Θα ήταν, λοιπόν, πρέπον από την πλευρά του Δήμου να ασχοληθεί λιγάκι παραπάνω με το συγκεκριμένο ζήτημα και να βρει επιτέλους απαντήσεις και λύσεις όσον αφορά τη βιωσιμότητα του Πανεπιστημίου στην πόλη μας. Φυσικά, αντιλαμβάνομαι όπως αντιλαμβάνονται και πολλοί μαζί με μένα πως υπάρχουν χιλιάδες ζητήματα που καλείται ο Δήμος να διαχειριστεί καθημερινά, όμως δεν θα ήταν σωστό να αφήνουμε στην τύχη πράγματα και καταστάσεις, τα οποία θα αποφέρουν ωφέλιμους "καρπούς" για το Νομό μας και κατ’ επέκταση και για το Δήμο Βέροιας.

Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. Ανώνυμος1/3/12, 7:49 μ.μ.

    Υπάρχει πανεπιστήμιο στη Βέροια ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωνσταντίνος9/3/12, 9:04 μ.μ.

    Όντως η απάντηση της Δημοτικής Αρχής ήταν εκτός τόπου και χρόνου αλλά σε μια εποχή «εκτός τόπου και χρόνου» δεν ζούμε ;; άρα είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους τραγελαφικές απαντήσεις στην εν γένει πολιτική οικονομική και κοινωνική ζωή. Η Δημοτική Αρχή δεν σεβάστηκε καν την αγωνία των σπουδαστών για το μέλλον του τμήματος αλλά ούτε το γεγονός ότι πολλοί νέοι (μαθητές αυτοί την στιγμή ) θα επιθυμούσαν να σπουδάσουν το εν λόγω αντικείμενο αλλά δεν γνωρίζουν κατά πόσο στα επόμενα έτη θα υπάρχει το τμήμα που επέλεξαν και το μέλλον που οραματίστηκαν μέσω αυτού. Επίσης όπως αναφέρεται όντως τα πανεπιστήμια αποτελούν κοιτίδα παιδείας και πολιτισμού καθώς προσφέρουν γνώση και η γνώση αποτελεί πλούτο ως γνωστόν. Ως εδώ συμφωνούμε.
    Άλλα το ότι θεωρείται το πανεπιστήμιο σημαντικό κομμάτι οικονομικού οφέλους για μία πόλη εδώ θα διαφωνήσουμε. Η αποκέντρωση των πανεπιστήμιων και η δημιουργία τμημάτων σε κάθε λογής πόλη έγινε χωρίς κανένα σχεδιασμό «κλασσικό του ελληνικού συστήματος» και χωρίς την τήρηση στοιχειωδών προϋποθέσεων. Το μόνο που εξασφάλιζε ήταν οι προικοδότηση των τοπικών αρχών. Το οικονομικό όφελος σε μια πόλη όπως το εννοείται, αντιλαμβάνομαι ότι κινείται στο πλαίσιο : ενοικίασης κατοικιών σε φοιτητές, λειτουργίας κάθε είδους καταστήματος (σουπερ μάρκετ, καφετέριες, μπαρ κ.τ.λ.) , μόνο που αυτό δεν είναι οικονομική ανάπτυξη. Η ανάπτυξη δεν προέρχεται από την παροχή υπηρεσιών αλλά από την παραγωγή αγαθών. Ιδανικότερο λοιπόν για μένα, μιας και με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι εφικτό, θα ήταν να υπάρχουν σε κάθε διοικητική περιφέρεια πανεπιστημιακά συγκροτήματα που θα παρείχαν πέρα από την κατάρτηση μέσω των σπουδών και τροφή και στέγαση (εστίες) στο σύνολο των φοιτητών, ελαφρύνοντας έτσι τον οικογενειακό προϋπολογισμό για τις σπουδές των παιδιών τους, παρά διασκορπισμένα τμήματα ανά την χώρα που μόνο το λειτουργικό κόστος να αναλογιστεί κανείς αρκεί (κτιριακές υποδομές, εξοπλισμός, ηλεκτρικό, τηλεπικοινωνία, διαδίκτυο, προσωπικό). Αλλιώς ας φρόντιζε η πολιτεία να δημιουργεί ανάλογες δομές (πλήρη παροχή στέγης και τροφής) σε κάθε τμήμα που άνοιγε ανά την επικράτεια.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σας για την ανάρτηση (παρακαλούμε να τηρούνται οι όροι που αναφέρονται στους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας)

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο