27 Μαΐου 2016

"Πεταμένα λεφτά" για τις βυθιζόμενες μπάρες στις εισόδους πεζοδρόμων της Βέροιας - Θα τις ξηλώσουν


Γύρω στις 110.000 ευρώ κόστισε η εγκατάσταση, το 2008, του συστήματος βυθιζόμενων μπαρών στις εισόδους των πεζοδρομημένων περιοχών στο κέντρο της Βέροιας, αλλά - όπως προκύπτει από την εμπειρία, αλλά και σχετική εισήγηση του αντιδημάρχου Τεχνικών Δ. Βέροιας προς το Δημοτικό Συμβούλιο, αποδείχθηκαν κοστοβόρες, αλλά και άκρως επικίνδυνες!


Ένα έργο που διαφημίστηκε πολύ τότε (ήταν βλέπετε "εντυπωσιακό" να μπαινοβγαίνει ένα κολονάκι στο τσιμέντο), αλλά - όπως και πολλά άλλα έργο που έγιναν ή ΔΕΝ έγιναν - κόστισαν λεφτά που πήγανε... στράφι. Ο λόγος; Δεν παρείχε καμία ασφάλεια, λόγω τεχνικών προβλημάτων, και σε περίπτωση που δεν γινόταν ο ακριβής χειρισμός, η βυθιζόμενη μπάρα - κολονάκι ανυψωνόταν, προκαλώντας ζημιές σε ΙΧ και μηχανές που προσπαθούσαν να περάσουν, με έντονα υπαρκτό τον κίνδυνο για ανθρώπινους τραυματισμούς.

Τώρα, προτείνεται αφενός η αυστηρότερη αστυνόμευση στο πεζοδρομημένο κέντρο και αφετέρου η εγκατάσταση συστήματος με σύστημα ανυψούμενων (και όχι βυθιζόμενων) μπαρών, σαν αυτές των διοδίων δηλαδή, που και πιο ασφαλείς είναι και λιγότερο κόστος εγκατάστασης και συντήρησης έχουν...

Δείτε, από αρχείο του InVeria.gr, του 2008 (από το ίδιο αρχείο είναι και οι φωτογραφίες), το τοπογραφικό που δείχνει που εγκαταστάθηκαν (ή προβλεπόταν) βυθιζόμενες μπάρες:


Διαβάστε όλο το εισηγητικό του αντιδημάρχου Τεχνικών, για το θέμα που θα συζητηθεί την ερχόμενη Τετάρτη (1/6) στο Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας:

Το σύστημα ελέγχου πρόσβασης στους πεζόδρομους Βέροιας (βυθιζόμενες μπάρες) εγκαταστάθηκε με συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα το 2008. Το κόστος της εγκατάστασης ανήλθε στο ποσό των 109.557,44€ με ΦΠΑ.

Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζονται οι διαπιστώσεις της υπηρεσίας μας για την μέχρι τώρα λειτουργικότητα του συστήματος καθώς επίσης και για το κόστος συντήρησης αυτών. 

- Η υπηρεσία μας έχει διαπιστώσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στην χρήση των βυθιζόμενων μπαρών ελέγχου πρόσβασης στους πεζόδρομους Βέροιας. Η αντίδραση του συστήματος στην διέλευση οχημάτων κατά την εκτέλεση εντολής ανόδου είναι προφανώς αργή, με αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών υλικών ζημιών στα εν λόγω οχήματα. Η υδραυλική διάταξη του συστήματος αντιδρά με σχετική αργοπορία στις εντολές του υποδαπέδιου ηλεκτρομαγνητικού πεδίου αναγνώρισης οχημάτων, με αποτέλεσμα την ανύψωση της μπάρας την στιγμή διέλευσης οχήματος που δεν έχει προβεί σε σωστό χειρισμό και σωστή χρήση της λειτουργίας ανύψωσης. Οι ζημίες είναι σοβαρές και εντοπίζονται κυρίως στο σώμα του κινητήρα και του ψυκτικού συστήματος των οχημάτων. Έχουν δε παρουσιαστεί και περιπτώσεις ανατροπής δικύκλου, ενεργοποίησης αερόσακων κλπ.

- Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος που προμηθεύτηκε ο Δήμος προ δεκαετίας, μέσω του συγχρηματοδοτούμενου ευρωπαϊκού προγράμματος, δυστυχώς δεν δύνανται να τροποποιηθούν προς βελτίωση της απόκρισης και της λειτουργικότητας.
- Η συγκεκριμένη εγκατάσταση επιβλέπεται μόνο από την εταιρεία που προμήθευσε το σύστημα με έδρα την Αθήνα. Ως εκ τούτου το κόστος επίσκεψης τεχνικού μόνο για την διερεύνηση βλάβης είναι πολύ υψηλό (150 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά θέση ελέγχου/μπάρα) ενώ σ’ αυτό θα προστεθεί και το κόστος των ανταλλακτικών που έρχονται από την Γαλλία και είναι επίσης σημαντικό.
- Οι τεχνικοί της υπηρεσίας μας αντιμετωπίζουν τα μικροπροβλήματα που ανακύπτουν αλλά δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση και εξειδίκευση στο αντικείμενο για περαιτέρω ενασχόληση.
- Ως εκ τούτου ο νεκρός χρόνος λόγω βλαβών είναι μεγάλος και το σύστημα καθίσταται μη αποδοτικό λόγω του ότι οι πολίτες δεν μπορούν να γνωρίζουν πότε και εάν επισκευάζεται.

Επειδή:
- Η αρμόδια αστυνομική αρχή μπορεί να επιτηρεί τον πεζόδρομο και να επιβάλει κυρώσεις στις διαπιστωμένες παραβάσεις εισόδου αλλά το μηχανικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης δεν επιτρέπεται να προκαλεί υλικές ζημίες στην περιουσία (οχήματα) των πολιτών (ακόμη και αν η χρήση του δεν γίνει σύμφωνα με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές).
- Πέραν των υλικών ζημιών, μελλοντικά μπορούν να παρουσιαστούν και περιστατικά τραυματισμών πολιτών που εμπλέκονται στα προαναφερόμενα ατυχήματα.   
- Η λειτουργικότητα του συστήματος δεν δύναται να βελτιωθεί.
- Το σύστημα υποστηρίζεται μόνο από την εταιρεία που το προμήθευσε και η διαδικασία επίσκεψης τεχνικών για διαπίστωση και αποκατάσταση βλαβών είναι δαπανηρή.
- Ένα ετήσιο συμβόλαιο συντήρησης για το εν λόγω σύστημα θα κοστίσει έως 2000€ ετησίως, πέραν των έκτακτων σημαντικών βλαβών που μπορεί να προκύψουν.
- Σε αντικατάσταση του παλαιού συστήματος μπορεί να μελετηθεί η εγκατάσταση συστήματος ανυψούμενων μπαρών με προστασία επιδαπέδιου ηλεκτρομαγνητικού βρόγχου, φωτοκυττάρων και σήμασης, ενός συστήματος δηλαδή που δεν μπορεί εκ φύσεως να προκαλέσει σημαντικές ζημίες σε διερχόμενα οχήματα λόγω ενδεχόμενης δυσλειτουργίας ή κακού χειρισμού.
- Το κόστος μίας νέας εγκατάστασης ανυψούμενων μπαρών όπως περιγράφεται παραπάνω μπορεί να ανέλθει στο ποσό των 1500 με 2500€ ανά σημείο ελέγχου είναι δηλαδή λογικό σε σύγκριση με τα κοστολόγια συντήρησης του υφιστάμενου συστήματος.

Παρακαλούμε να αποφασίσετε για τα κάτωθι:
- την αποξήλωση του συστήματος βυθιζόμενων μπαρών στα 3 σημεία εισόδου του πεζόδρομου κεντρικής αγοράς της πόλης (σημεία εισόδου Βικέλα, Ζωγιοπούλου και Μεγ. Αλεξάνδρου), επί τη ευκαιρία της ανάπλασης του πεζοδρόμου.
- την εγκατάσταση ή μη, νέου συστήματος ελέγχου πρόσβασης το οποίο θα μελετηθεί, θα ανατεθεί και θα εγκατασταθεί με ευθύνη της Τ.Υ. και θα αφορά στις αποξηλωθείσες θέσεις ελέγχου.
- την μη συνέχιση συντήρησης των υπολοίπων σημείων με βυθιζόμενες μπάρες και την απενεργοποίησή τους, μέχρι την αξιολόγηση του νέου συστήματος (εάν αυτό επιλεγεί να εγκατασταθεί ως άνω) και την δρομολόγηση αναβάθμισης των υπολοίπων σημείων σε μεταγενέστερο χρόνο άλλως την αποξήλωσή τους. 

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών
Αριστομένης Λαζαρίδης

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και... 
μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Share:

Λαϊκά και Αιρετικά στον ΑΚΟΥ 99,6


ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΒΕΡΟΙΑ

Easy Education

Tsiflidis Security



Εγγραφή στο newsletter