20 Μαΐου 2019

Κόλπα που χρησιμοποιούν τα σουπερμάρκετ


Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ της χώρας μας φροντίζουν κάθε λεπτομέρεια, ώστε να μην φύγετε από το κατάστημα χωρίς να αγοράσετε ένα ή περισσότερα προϊόντα που προφανώς δεν ήταν στη λίστα αγορών σας. Άλλωστε πολλές μελέτες στην ψυχολογία και στην ανθρώπινη συμπεριφορά το επιβεβαιώνουν. Τι είδους κόλπα χρησιμοποιούν τα μεγάλα καταστήματα για να σας βάλουν στον πειρασμό να αγοράσετε περισσότερα πράγματα από όσα πραγματικά χρειάζεστε;

·                Το μέγεθος του καλαθιού
Κανονικά, υπάρχουν δύο τύποι, ένα μεγαλύτερο και ένα μικρότερο. Αλλά σε πολλά σουπερμάρκετ έχουν  καταργήσει το κλασικό μικρό καλάθι και το έχουν αντικαταστήσει με ένα συρόμενο, αρκετά μεγαλύτερο. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργείται στον καταναλωτή η αίσθηση ότι πρέπει να το γεμίσει. Ομοίως, ο χώρος του έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ακόμη και αν υπάρχουν ήδη μερικά προϊόντα, να φαίνεται σχεδόν άδειο: αυτή η τακτική ενεργοποιεί τον παράγοντα «ένα- δυο πραγματάκια ακόμα».

·                Οι τιμές
Το γνωστό τέχνασμα που επηρεάζει την απόφαση αγοράς. Ποιο είναι αυτό; Πρόκειται για τιμές που δεν έχουν στρογγυλοποιηθεί και χρησιμοποιούν τα λεπτά για να κάνουν τον πελάτη να πιστεύει ότι αυτό που αγοράζει έχει πολύ χαμηλότερη αξία. Για παράδειγμα, η αναγραφόμενη τιμή για το γάλα είναι 1,99 ή 1,90 αντί για 2€.

·                Τα προϊόντα αρτοποιίας στην είσοδο
Αν και εξαρτάται από κάθε εγκατάσταση, τα περισσότερα σουπερμάρκετ έχουν τα  προϊόντα αρτοποιίας στην είσοδο, με στόχο να «ξυπνήσει» η όσφρηση και η όρεξή σας. Με αυτό τον τρόπο,  είναι πιο πιθανό να προσθέσετε περισσότερα πράγματα στο καλάθι.

·                Τα βασικά  προϊόντα στο βάθος
Λάδι, χαρτί υγείας, μακαρόνια, όσπρια, κονσέρβες… όλα βρίσκονται στο βάθος. Τα καταστήματα τα οποία επιλέγουν να τοποθετούν τα βασικά προϊόντα σε κάποιο σημείο μακριά από την πόρτα, έχουν τη σαφή πρόθεση να αναγκάσουν τον καταναλωτή να περάσει μέσα από πολλούς διαδρόμους πριν φτάσει στο ψωμί. Εάν υπάρχουν περισσότεροι διάδρομοι, ο πελάτης θα κάνει περισσότερες στάσεις. Και όπως ξέρετε, οι περισσότερες στάσεις σημαίνουν περισσότερες αγορές.

·                Οι λευκές ετικέτες, δίπλα στις μάρκες
Χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλά σουπερμάρκετ και είναι άλλο ένα κόλπο που βασίζεται στην ανθρώπινη ψυχολογία . Καθώς τα προϊόντα λευκής ετικέτας είναι φθηνότερα, το μάτι του καταναλωτή θα πέσει πάνω στην χαμηλότερη τιμή, επιλέγοντας το αντίστοιχο προϊόν. Φυσικά αυτό ισχύει μόνο για τις περιπτώσεις όπου ο καταναλωτής δεν έχει ένα αγαπημένο προϊόν ή μάρκα που αγοράζει πιστά.  

·                Όσο περισσότεροι διάδρομοι, τόσο το καλύτερο!
Ο λαβύρινθος των προϊόντων θα γίνει όλο και μεγαλύτερος. Αν έχετε πάει ποτέ στο σουπερμάρκετ με κάποιον άλλον, τότε το ακόλουθο σκηνικό σίγουρα σας είναι οικείο:  ο εκεί που ψωνίζετε, ο ένας εκ των δύο, θυμάται να αγοράσει κάτι και αλλάζει διάδρομο. Όταν επιστρέφει, το άλλο άτομο έχει ήδη προχωρήσει ή αλλάξει διάδρομο και έχει αγοράσει προϊόντα τα οποία δεν ήταν στη λίστα…

Τρόποι για να αντισταθείτε στον πειρασμό
Ø    Να ψωνίζετε πάντα με λίστα και να μην αγοράζετε πράγματα που δεν υπάρχουν σε αυτήν
Ø    Μην πηγαίνετε για ψώνια (στου σουπερμάρκετ ή οπουδήποτε αλλού) όταν είστε αγχωμένοι. Το άγχος σας κάνει πιο παρορμητικούς και βιαστικούς! Φροντίστε να κάνετε κάτι που σας χαλαρώνει πριν πάτε για ψώνια, όπως ένας περίπατος, ένα τηλεφώνημα με κάποιον φίλο ή κάτι διασκεδαστικό: τι θα λέγατε για μερικά παιχνίδια διαδικτυακού καζίνο; Την επόμενη φορά, μπείτε στο casino.netbet.gr και διώξτε το άγχος σας παίζοντας το αγαπημένο σας παιχνίδι!
Ø    Μην πηγαίνετε για ψώνια όταν είστε πεινασμένοι, καθώς στην περίπτωση αυτή θα αγοράσετε πράγματα που δεν χρειάζεστε, κυρίως εξαιτίας της «λιγούρας»
Ø    Φροντίστε να έχετε αρκετό χρόνο στη διάθεση σας όταν πηγαίνετε να κάνετε τα ψώνια σας στο σουπερμάρκετ. Έτσι, θα έχετε χρόνο να δείτε αναλυτικά τις τιμές και όχι να αγοράσετε τα πρώτα πράγματα που θα βρείτε μπροστά σας. 

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Share:

Λαϊκά και Αιρετικά στον ΑΚΟΥ 99,6


ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΒΕΡΟΙΑ

Easy Education

Tsiflidis Security



Εγγραφή στο newsletter