"Στήλη Άλατος": Παιδαγωγικά μηνύματα


Γράφει ο Απόστολος Μοσχόπουλος*:

Η δήλωση του Υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη για την παιδαγωγική λειτουργία και τον υψηλό συμβολισμό που ενέχουν τα SMS στο 13033 με τα οποία οριοθετείται η κάθε μας μετακίνηση, πέρασε εν πολλοίς και δεν ακούμπησε εν μέσω του αναβρασμού για το άνοιγμα της εστίασης και την σταδιακή άρση των περιορισμών ενόψει του Πάσχα. Η «Στήλη Άλατος» με τη σειρά της, σας παρουσιάζει, άλλα μαθήματα που θα μπορούσε να λάβει ο μέσος πολίτης στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία του 2021.

Ένα χρήσιμο μάθημα θα ήταν τα μαθήματα επαγγελματικού προσανατολισμού από επαγγελματίες πανελίστες και τριτοδεύτερης σημαντικότητας, όπως ο Σάββας Πούμπουρας ή ο Μένιος Φουρθιώτης. Στη μεν πρώτη περίπτωση, το όφελος θα ήταν να μπορούμε εύκολα να προσαρμοστούμε στα νέα εργασιακά δεδομένα, όπως η αμισθί εργασία ή η διεύρυνση του ξεπερασμένου για πολλούς 8ώρου. Από την άλλη, στην περίπτωση Φουρθώτη, θα πάρουμε παράδειγμα ζωής από έναν άνθρωπο που απλά έχοντας τις κατάλληλες γνωριμίες, έφτασε στο σημείο να επιβάλλει στην κυβέρνηση τη δική του ατζέντα και να χρηματοδοτείται για λόγους που κανείς δεν κατάλαβε ποτέ.

Έπειτα, θα μπορούσαμε να εισάγουμε μαθήματα ακαδημαϊκής γνώσης, από πανεπιστήμονες στο πανεπιστήμιο της ζωής. Δε χρειάζεται, εξάλλου, κάποια πρότερη ακαδημαϊκή γνώση ή εξειδίκευση για να μπορέσεις να μιλήσεις για ζητήματα πολιτικής ή κοινωνικής επικαιρότητας ή να πεις τη γνώμη σου για ζητήματα υγείας και εύρυθμης κρατικής λειτουργίας. Το βασικό είναι να αναγνωρίσεις στη μεν περίπτωση την πλήρη απουσία δικής σου ευθύνης ή να διαβλέψεις τις κρυφές συνωμοσίες που «δεν μας λένε» στη δε. Η οποιαδήποτε αποδεικτική διαδικασία δεν είναι αναγκαία, καθώς, σε κάθε περίπτωση πίσω απ' όλα βρίσκονται οι »αλήτες».

Από την άλλη, θεωρείται δεδομένο ότι θα έπρεπε να δημιουργηθεί χώρος και χρόνος για τα μαθήματα Αρχαίων Ελληνικών από το ζεύγος Γεωργιάδη-Μανωλίδου. Ποιος άλλωστε δεν θα ήθελε να μπορεί να συνομιλήσει με τον Πλάτωνα, αν τυχόν βρίσκονταν για έναν καφέ; Ποιος δεν θα ήθελε να αποκτήσει ένα lower στα αρχαία, για να μπορεί να το βάλει στο βιογραφικό του; Ποιος δεν θα ήθελε να μπορεί να αποδεικνύει σαν άλλος Μπαμπινιώτης ότι όλες οι λέξεις έχουν μια ελληνική ρίζα, ακόμη και αν το αποτέλεσμα καταντάει κωμικό και θα θυμίζουμε τον Γκας Πορτοκάλο της γνωστής ταινίας;

Φυσικά και τέτοια μαθήματα θα ήταν πραγματικά χρήσιμα για τη σύγχρονη κοινωνία και τις ανάγκες της. Άλλωστε τι άλλο θα μπορούσε να είναι ανάγκη της κοινωνίας; Πολλοί κακοπροαίρετοι κάνουν λόγο για το μάθημα της Κοινωνιολογίας, αλλά αυτή είναι ταυτόσημη με επαναστατικές, κομμουνιστικές  θα έλεγε κανείς, ιδεολογίες, και επιπλέον δεν είναι εξίσου χρηστική για τα παιδιά της θεωρητικής κατεύθυνσης σε σχέση με τις χρονικές αντικαταστάσεις και τις συντακτικές αναγνωρίσεις της κάθε λέξης στα Λατινικά. Από την άλλη, η πολλές φορές απαιτηθείσα από διάφορους κύκλους σεξουαλική αγωγή δεν έχει να προσφέρει τίποτα στους νέους, σε σχέση με τα μαθήματα cheerleading τουλάχιστον που εισήχθησαν φέτος στον κύκλο σπουδών. Αναμφίβολα, όλοι οι νέοι ξέρουν βιωματικά είτε από το σπίτι τους, είτε από τις παρέες τους, είτε από τα ερεθίσματα τριγύρω τους τις υγιείς σεξουαλικές συνήθειες και συμπεριφορές σε όλο τους το φάσμα. 
Εξάλλου, η προσφορά τέτοιων μαθημάτων (εντός και εκτός εισαγωγικών) δεν θα απαιτούσε επιπλέον προσλήψεις καθηγητών όλων των ειδικοτήτων και το ελληνικό Δημόσιο δεν είναι για τέτοια ανώφελα έξοδα, όταν υπάρχουν τόσα ΜΜΕ, υπαρκτά και μη, να συντηρηθούν από τους κρατικούς πόρους. Εξάλλου, η ευρηματικότητα της επικαιρότητας, αν μη τι άλλο, μπορεί να αναδείξει βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, κι άλλους τομείς που μπορούν να μας κάνουν άξιoυς influencers στην κοινωνική μας ζωή. 

Ο συνεργάτης του InVeria.gr Απόστολος Μοσχόπουλος είναι απόφοιτος Αγγλικής Φιλολογίας και αρθρογραφεί στην μόνιμη στήλη "Στήλη... Άλατος" κάθε Παρασκευή. 


 
Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια