"Συγγνώμη" αλλά και "κατανόηση" για το "έργο - επανάσταση" αποκατάσταης αμιαντοσωλήνων ζήτησε η διοίκηση της ΔΕΥΑΒ


Συγγνώμη για την όποια και ταλαιπωρία, αλλά και την κατανόηση του κόσμου για το σημαντικό έργο που γίνεται, ζήτησε από τους κατοίκους της Βέροιας ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΒ Στέργιος Διαμάντης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το πρωί της Πέμπτης (16/9/2021), στην οποία συμμετείχαν επίσης ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας της Επιχείρησης Δημήτρης Δάσκαλος και ο Διευθυντής της ΔΕΥΑΒ, Θωμάς Αχτσής


Σκοπός της συνέντευξης Τύπου ήταν η ενημέρωση σχετικά με το έργο αποκατάστασης αμιαντοσωλήνων στο δίκτυο ύδρευσης της Βέροιας, να δοθούν απαντήσεις στα "παράπονα" των πολιτών, αλλά και για να υπάρξει ενημέρωση για τις επόμενες φάσεις του έργου. 


Μετά την σύντομη εισαγωγή του προέδρου του Δ.Σ., ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας της ΔΕΥΑΒ Δημήτρης Δάσκαλος μίλησε για έργο "επανάστασ" στην πόλη της Βέροιας, καθώς όταν ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών στο 99,9% του δικτύου δεν θα υπάρχει αμιαντοσωλήνα, ενώ σημείωσε ότι τα υλικά που τοποθετούνται είναι υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας και κατά συνέπεια πέρα από το υγειονομικό κόμματι, θα υπάρχει και λειτουργική αναβάθμιση του δικτύου. Παράλληλα, στο νέο δίκτο δεν θα χρειάζεται να κόβεται το νερό σε περίπτωση βλάβης, αλλά θα μπορεί να περιορίζεται η διακοπή στο σημείο ενδιαφέροντος. 

Απαντώντας στα παράπονα του κόσμου για τους πολλούς μήνες που παραμένουν οι δρόμοι χωρίς ασφαλτόστρωση, ο κ. Δάσκαλος εξήγησε ότι για να ολοκληρωθεί το έργο θα πρέπει να γίνουν συνδέσεις με τα δευτερεύοντα δίκτυα, στις οικοδομές. Κατά συνέπεια θα χρειαστεί να σκαφτούν πολλά σημεία, για αυτό και η πρακτική είναι η προσωρινή κάλυψη των τομών με χώμα και χαλίκι, ώστε να μην χρειαστεί να ξαναχαλάσει η άσφαλτος. Όταν ολοκληρωθεί η σύνδεση στα σπίτια, διαδικασία που θα δημιουργήσει πολλές διακοπές νερού ανά 2-3 μέρες (αυτό θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες και θα διαρκέσει έως τέλος Σεπτεμβρίου - αρχές Οκτωβρίου), στη συνέχεια θα προχωρήσει ο εργολάβος στην αποκατάσταση του οδοστρώματος, έως τέλη Οκτώβρη.

Στη συνέχεια, θα ξεκίνηση η 2η φάση του έργου, σε περιοχές εκτός κέντρου, πέριξ και πάνω στην οδό Θεσσαλονίκης, στην λεωφόρου Στρατού και σε οδούς προς το άλσος Παπάγου. Αυτή η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τέλη Μαΐου του 2022.


Από την πλευρά του ο Διευθυντής της ΔΕΥΑΒ Θωμάς Αχτσής ότι από την εμπειρία του στην Δημοτική Επιχείρηση έχει δει και συνεργαστεί με πολλούς εργολάβους, κάποιους μάλιστα δεν δίστασαν να τους κηρύξουν έκπτωτους και να δικαιωθούν σε ανώτατο δικαστικό επίπεδο. Συνεπώς, όπως σημείωσε, ο συγκεκριμένος εργολάβος μέχρι στιγμής έχει αποδειχθεί πολύ αξιόπιστος ως προς τους χρόνους και πολύ ποιοτικός στην δουλειά του.

Ο πρόεδρος και οι υπηρεσιακοί της ΔΕΥΑΒ απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τα έργα που θα βελτιώσουν την ύδρευση σε ορεινά χωριά της Ημαθίας. Όπως ανέφεραν, η λειψυδρία στις πηγές σε συνδυασμό με την αλόγιστη κατανάλωση δημιουργεί ζητήματα. Έγιναν προσπάθειες γεωτρήσεων, αλλά σε πολλές περιπτώσεις απέβησαν άκαρπες. Είναι το νέο "στοίχημα" που καλείται να κερδίσει η ΔΕΥΑΒ τα επόμενα χρόνια, όπως φαίνεται.

Αναλυτικές πληροφορίες και τεχνικά στοιχεία του έργου αποκατάστασης αμιαντοσωλήνων, όπως τα παρουσίασε ο Δημήτρης Δάσκαλος:


ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ

Το αντικείμενο του έργου  αφορά: 

  • την αντικατάσταση των υφιστάμενων κεντρικών αγωγών από αμιαντοσωλήνες του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης της πόλης της Βέροιας, με αγωγούς από HDPE. Οι αγωγοί που θα αντικατασταθούν βρίσκονται επί των οδών Ανοίξεως, Ανθέων, Ανεμώνης, Γράμμου, Καπ. Ευκλείδη, Φ. Εταιρείας, Εμ. Ζάχου, Ήρας, Καρατάσου, Κονίτσης, Κρήτης, Μακεδονομάχων, Μαλακούση, Π. Μελά, Μοράβα, Μπιζανίου, Ολύμπου, Εμ. Παπά, Πίνδου, Ρόδων, Σκρα, Τρεμπεσίνας,

  • Θεσσαλονίκης, Παυσανίου, Ευριπίδη, Αριστομένη, Αρχιμήδη, Διογένους, Ζήνωνος, Περσεφόνης, Πλουτάρχου, Σαπφούς, Στρατού, Φειδίου, Καραϊσκάκη, Ηρακλέους, Μακαρίου και Αυξεντίου, στην εντός σχεδίου περιοχή πόλης Βέροιας. 

  • την ένωση του υφιστάμενου δικτύου που αποτελείται από αγωγούς από PVC με το νέο δίκτυο που θα κατασκευαστεί. 

  • την τοποθέτηση των συσκευών δικτύου και την κατασκευή όλων των έργων που συμπεριλαμβάνονται στο μήκος των προς αντικατάσταση αγωγών (δικλείδες, φρεάτια δικλείδων, κλπ).

Μετά την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του έργου τα δίκτυα αμιάντου στην πόλη της Βέροιας θα είναι παρελθόν. Θα έχουν αντικατασταθεί - απενεργοποιηθεί τα δίκτυα  αμιάντου κατά 99,9 % στο σύνολό τους.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
  • Με την υπ’ αριθμ. 224/2018 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Β. εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου του θέματος,
  • Με την με αρ. πρωτ. 2415/22.03.2018 απόφαση της Ε.Γ.Δ.Τ. ΕΠ ΕΤΠΑ και ΤΑ, εντάχθηκε η πράξη με κωδικό ΟΠΣ 5001661 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020»,
  • Με τη με αρ. πρωτ. 7167/20.09.2018 διατυπώθηκε θετική γνώμη των τευχών δημοπράτησης του υποέργου «Αντικατάσταση αμιαντοσωλήνων εσωτερικού δικτύου ύδρευσης πόλης Βέροιας» της πράξης MIS 5001661 από την ΕΥΔ του επιχειρησιακού προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020»,
  • Το έργο δημοπρατήθηκε την 13/12/2018,
  • Με την με αρ. 69/2019 απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Β. αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου η εταιρεία «Μ. Βασιλείου και ΣΙΑ Ε.Τ.Ε.», με ποσοστό μέσης έκπτωσης πενήντα επτά τοις εκατό (57%) και
  • Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε την 22/05/2019,
  • Η συμβατική δαπάνη διαμορφώθηκε στο ποσό των τριακοσίων σαράντα τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (344.000,00 €) με τα απρόβλεπτα και την αναθεώρηση χωρίς τον Φ.Π.Α. και
  • Ο συμβατικός χρόνος περαίωσης είναι δώδεκα (12) μήνες.
  • Υπήρχε όρος στην σύμβαση ότι το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εφόσον επιλυθούν τα προβλήματα με την δαπάνη των αρχαιολογικών εκσκαφών και με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
  • Η εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο έγινε στις 15/03/2021
  • Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η ανάδοχος εταιρία πρέπει να έχει ολοκληρώσει το έργο τον Μάρτιο του 2022. 
  • Ο ανάδοχος ζητήσε τρίμηνη παράταση  για αρχαιολογικούς λόγους και για την περίοδο των πανελληνίων εξετάσεων κατά την οποία έγινε διακοπή εργασιών με εντολή της υπηρεσίας.
  • Έτσι το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου έχει μετατεθεί για τον Ιούνιο του 2022.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Η σύμβαση του έργου προβλέπει την κατασκευή δικτύων περίπου 8.680 m. 
Όλοι οι αγωγοί που θα τοποθετηθούν είναι από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE), 16 atm, διαμέτρου Φ63 μήκους 450 μ., διαμέτρου Φ110 μήκους 4.750 μ., διαμέτρου Φ140 μήκους 2.100 μ., διαμέτρου Φ160 μήκους 780 μ. και διαμέτρου Φ200 μήκους 600 μ.

Μέχρι σήμερα κατασκευάσθηκαν αγωγοί μήκους περίπου 5 χλμ στο πυκνοκατοικημένο τμήμα της πόλης, με τις όποιες δυσκολίες του.

Ειδικότερα κατασκευάσθηκαν αγωγοί διατομής :
-.Φ63 μήκους 140 μέτρων
-.φ110 μήκους 2400 μέτρα
-.φ140 μήκους 1812 μέτρα
-.φ160 μήκους 164 μέτρα
-.φ200 μήκους 342 μέτρα 

Ουσιαστικά σε ποσοστό βρισκόμαστε πάνω από το 50% του φυσικού αντικειμένου του έργου.

Το έργο προβλέπεται να κατασκευασθεί  σε φάσεις  ως εξής:

Στάδιο 1. Κατασκευάζονται τα δίκτυα και τοποθετούνται τα ειδικά τεμάχια –εξαρτήματα
Στάδιο 2. Υδροδοτείται το νέο δίκτυο και δοκιμάζεται
Στάδιο 3. Γίνονται  οι συνδέσεις των κεντρικών αγωγών του νέου δικτύου με το υφιστάμενο δευτερεύον δίκτυο διανομής νερού το οποίο βρίσκεται στα πεζοδρόμια των οικοδομικών τετραγώνων
Στάδιο 4. Γίνονται συνδέσεις του νέου δικτύου  και ταυτόχρονα ακυρώσεις του παλαιού δικτύου αμιαντοσωλήνων
Στάδιο 5. Γίνονται οι αποκαταστάσεις των οδοστρωμάτων με ασφαλτοτάπητα.

Αυτή την  περίοδο ο ανάδοχος βρίσκεται μεταξύ των σταδίων  2 και 3.

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια