ΚΗ΄ Παύλεια: Πολυαρχιερατικό συλλείτουργο στη Νάουσα με συμμετοχή Μητροπολιτών από πολλές χώρες


Την Κυριακή 26 Ιουνίου 2022 το πρωί στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Νάουσας, τελέστηκε Πολυρχιερατικό Συλλείτουργο με την συμμετοχή Αρχιερέων των Ορθοδόξων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών που αφίχθηκαν στην Αποστολική Μητρόπολη της Βεροίας, προκειμένου να συμμετάσχουν στις καταληκτήριες εκδηλώσεις των ΚΗ΄ Παυλείων.

Στο Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο προεξήρχε ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος, ενώ έλαβαν μέρος οι Μητροπολίτες Μποτσουάνας κ. Γεννάδιος (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας), Νευροκοπίου κ. Σεραφείμ (Εκκλησία Βουλγαρίας), Ζουγκντίντι και Τσαΐτσι κ. Γεράσιμος (Εκκλησία Γεωργίας), Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος, ο οποίος χοροστάτησε και στον Όρθρο, Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος, οι Επίσκοποι Σιναΐας κ. Ιερώνυμος (Εκκλησία Ρουμανίας), Αμαθούντος κ. Νικόλαος (Εκκλησία Κύπρου) και Άσσου κ. Τιμόθεος, καθώς και ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ο οποίος κήρυξε και τον θείο λόγο. 

Ακόμη, συμμετείχε ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Ελλάδα Αρχιμ. Ραφαήλ Γρίβας, ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και  Αν. Διευθυντής του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως Αρχιμ. Θεολόγος Αλεξανδράκης και συνοδοί κληρικοί των Αρχιερέων. 

Μετά την Θεία Λειτουργία οι Αρχιερείς και οι συνοδοί τους μετέβησαν στο Επισκοπείο της ηρωικής πόλεως και επισκέφτηκαν την Ιερά Μονή του Τιμίου Προδρόμου Ναούσης, ενώ στις 6:00 μ.μ. της Κυριακής (26/6) θα παρευρεθούν στην έναρξη του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου των ΚΗ΄ Παυλείων, που θα πραγματοποιηθεί στον Χώρο Τεχνών του Δήμου Βεροίας.  

Ο Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: 

«Δεῦτε ὀπίσω μου, καί ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων».

Ἄν συγκρίνει κανείς τίς προσκλή­σεις καί τίς προκλήσεις τῆς ἐποχῆς μας πρός τόν σύγχρονο ἄνθρωπο, πρός τούς νέους μας πού ἀναζη­τοῦν προοπτική γιά τό μέλλον τους, ἀλλά καί τούς μεγαλυτέρους οἱ ὁποῖοι ἐπιδιώκουν νά ἀλλάξουν τή ζωή καί τήν καθημερινότητά τους, μέ τήν πρόσκληση τήν ὁποία ἀκούσαμε νά ἀπευθύνει στό σημε­ρι­νό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα ὁ Χρι­στός στή θάλασσα τῆς Γαλιλαίας πρός τόν Σίμωνα καί τόν Ἀνδρέα ἀλλά καί τόν Ἰάκωβο καί τόν Ἰω­άν­νη, εἶναι βέβαιο ὅτι θά ἐκπλαγεῖ καί θά ἐντυπωσιασθεῖ ἀπό τήν ἔκ­βασή της. 

Ὁ Χριστός δέν συστήνεται ὡς Υἱός τοῦ Θεοῦ, δέν αὐτοπροβάλ­λε­ται ὡς Μεσσίας καί λυτρωτής τοῦ κόσμου, ἀλλά καί δέν ὑπόσχεται πρωτοκαθεδρίες καί βασιλεῖες, πλού­τη καί ἀνέσεις σέ αὐτούς πού καλεῖ νά τόν ἀκολουθήσουν.

«Δεῦτε ὀπίσω μου», τούς λέγει. Ἐλᾶτε πίσω μου, ἀκολουθεῖστε με, «καί ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώ­πων», καί θά σᾶς κάνω ἁλιεῖς ἀνθρώπων, θά σᾶς κάνω ψαράδες ἀνθρώπων.

Ἁλιεῖς ἦταν καί οἱ τέσσερις, καί μάλιστα ἐν ὥρᾳ ἐργασίας, ἡ ὁποία θά τούς ἐξασφάλιζε τόν ἐπιούσιο ἄρτο. Καί ὅμως ὁ Χριστός τούς κα­λεῖ νά τόν ἀκολουθήσουν, ἐγκα­τα­λείποντας τόν σκοπό τῆς ζωῆς τους, γιά νά κερδίσουν κάτι πού δέν μποροῦσαν οὔτε νά τό κα­τα­νοή­σουν. Τούς ζητᾶ νά ἀφήσουν κάτι βέβαιο, κάτι συγ­κεκριμένο, κάτι ἁπτό, γιά νά τούς χαρίσει κάτι πού δέν ἔχουν ἰδέα τί ἀκριβῶς εἶναι, δηλαδή «ἁλιεῖς ἀνθρώ­πων».

Καί ὅμως, οἱ τέσσερις ἀδελφοί ἀντα­ποκρίθηκαν ἄμεσα στήν πρόσ­κληση τοῦ Χριστοῦ καί «ἀφέντες τά δίκτυα ἠκολούθησαν αὐτῷ». Καί ἔγιναν ἁλιεῖς ὄχι ἁπλῶς ἀν­θρώ­πων ἀλλά ὅλης τῆς οἰκουμέ­νης, ἀκολουθώντας μία πρόσκλη­ση γιά ἄγνωστο προορισμό, μία πρόσκληση ἀντίθετη πρός τήν ἀνθρώπινη λογική, πού ἐπιδιώκει τή σταθερότητα στή ζωή.

Κάτι ἀνάλογο ἔκανε ὅμως καί ὁ πρωτοκορυφαῖος ἀπόστολος Παῦ­λος, ὁ ἱδρυτής τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, τόν ὁποῖο τιμοῦμε ὅλον αὐτόν τόν μήνα, πού κατ᾽ ἔθος ἀφιερώνουμε σ᾽ αὐτόν σέ ἔν­δει­ξη σεβασμοῦ καί εὐγνωμο­σύ­νης, μέ τά ΚΗ´ Παύλεια καί μέ τό ΚΗ´ Διεθνές Ἐπιστημονικό Συνέ­δριο τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως, τό ὁποῖο ἔχει ὡς θέμα φέτος: «Ὁ Ἀπό­στολος Παῦλος καί ἡ διαχείριση τῶν κρίσεων», καί ἀρχίζει σήμερα μέ τήν παρουσία τῶν Σεβασμιωτά­των καί Θεοφιλεστάτων ἐκπροσώ­πων τοῦ Οἰκουμενικοῦ μας Πα­τριαρ­χείου, τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλη­σίας τῆς Ἑλλάδος καί τῶν λοιπῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, πολλοί ἀπό τούς ὁποίους τιμοῦν μέ τή συμ­μετοχή τους στό σημερινό πολυαρχιερατικό συλλείτουργο καί τή Νάουσα, πού ἑορτάζει φέτος τήν ἐπέτειο τῶν 200 χρόνων ἀπό τό Ὁλοκαύτωμά της καί τό μαρτύριο τῶν Ναουσαίων Νεομαρ­τύρων ἀν­δρῶν, γυναικῶν καί παίδων.

Τιμοῦμε, λοιπόν, τόν μεγάλο ἀπό­στολο καί «καθηγεμόνα ἡμῶν ἐν πίστει», διότι «οὐκ ἀπειθής ἐγέ­νετο τῇ οὐρανίῳ ὀπτασίᾳ», ἀλλά στήν πρόσκληση τῆς φωνῆς τοῦ Κυρίου, πού ἀποτελοῦσε μία μεγά­λη πρόκληση γιά τόν διώκτη του Σαῦλο, ἀνταποκρίθηκε καί αὐτός ἀμέσως, ἀλλάζοντας ριζικά τήν πορεία τῆς ζωῆς του καί ἀνοίγο­ντας καί στόν ἑαυτό του ἀλλά καί σέ ὅλους ἐμᾶς, οἱ ὁποῖοι διά τοῦ κηρύγματός του πιστεύσαμε στόν Χριστό, τόν «χθές καί σήμερον τόν αὐτόν καί εἰς τούς αἰῶνας», τόν μόνο Σωτήρα καί Λυτρωτή τῶν ἀνθρώπων, τή θύρα τῆς αἰωνίου ζωῆς.

Πολλοί εἶναι αὐτοί πού ἀποροῦν ἀπό τότε καί μέχρι σήμερα καί διε­ρωτῶνται τί εἶναι αὐτό πού παρα­κινεῖ τούς ἀνθρώπους νά ἀκολου­θήσουν τόν Χριστό, νά ἐγκαταλεί­ψουν τά πάντα γιά χάρη του, νά μεταβάλλουν ἄρδην τόν τρόπο τῆς ζωῆς τους καί νά τήν θυσιάσουν ἀκόμη γιά τήν ἀγάπη του. 

Πολλοί μπορεῖ νά ἀποροῦν, γιατί ὁ ἀπόστολος Παῦλος μετεστράφη ἀπό εὐσεβής Ἰσραηλίτης σέ κήρυκα τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ, ὑφιστάμενος τόσες ταλαιπωρίες καί τόσους διωγμούς. 

Πολλοί μπορεῖ νά ἀποροῦν, γιατί ὁ σήμερα ἑορταζόμενος ὅσιος Δαβίδ ὁ ἀμυγδαλίτης, ἐγκατέλειψε τήν πατρίδα του στή Μεσοποταμία καί ἦλθε στή Θεσσαλονίκη γιά νά μονάσει ἐπάνω σέ μία ἀμυγδαλῆ, ἀλλά καί γιατί οἱ Ναουσαῖοι Νεο­μάρτυρες στό Κιόσκι τῆς πόλεως καί στή Θεσσαλονίκη ἐπέλεξαν τό μαρτύριο ἀπό τήν ἄρνηση τῆς πίστεως, καί γιατί οἱ ἁγίες καί ἡρωίδες γυναῖ­κες τῆς Ἀράπιτσας κρατώντας στά χέρια τά παιδιά τους ἔπεσαν στά παγωμένα νερά γιά νά μήν ἀρνη­θοῦν τήν ἀγάπη στόν Χριστό καί νά διαφυλάξουν γιά χάρη του ἁγνή καί καθαρή τήν ψυχή καί τό σῶ­μα τους.

Τήν ἀπάντηση ὅμως στήν ἀπορία αὐτή τήν δίδει ἐκ στόματος ὅλων ὁ ἄλλος πρωτοκορυφαῖος ἀπόστο­λος, ὁ ἀπόστολος Πέτρος, τόν ὁποῖο εἴδαμε σήμερα νά ἀκολουθεῖ τόν θεῖο Διδάσκαλο. 

Καί ἡ ἀπάντησή του εἶναι ξεκά­θαρη καί ἀφοπλιστική στήν ἐρώ­τηση τοῦ Χριστοῦ μήπως θέλουν νά φύγουν ἀπό κοντά του. «Κύριε», λέγει, «πρός τίνα ἀπελευσόμεθα; ρήματα ζωῆς αἰωνίου ἔχεις». Σέ ποιόν ἄλλον νά κατευθυνθοῦ­με, ἀφοῦ μόνο ἐσύ ἔχεις ρήματα ζωῆς αἰωνίου. Μόνο ἡ δική σου διδασκαλία μπορεῖ νά μᾶς ὁδη­γήσει στήν αἰώνιο ζωή.

Αὐτή ἄς εἶναι καί ἡ δική μας ἀπάντηση στήν πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ. Γιατί ὁ Χριστός ἀπευθύνει σέ ὅλους μας πρόσκληση, ὄχι βέ­βαια νά ἐγκαταλείψουμε τά πάντα καί νά τόν ἀκολουθήσουμε, ὅπως οἱ μαθητές του ἤ ὁ πρωτοκο­ρυ­φαῖος ἀπόστολος Παῦλος, ἀλλά νά ἐγκαταλείψουμε ὅ,τι στέκεται ἐμπό­διο στή σχέση μας μαζί του, ὅ,τι μᾶς ἀπομακρύνει ἀπό κοντά του, ὅ,τι μπορεῖ νά μᾶς στερήσει τήν αἰώνιο ζωή, γιά τήν ὁποία ὁ οὐρανοβάμων ἀπόστολος Παῦλος διέσχισε ὅλη τήν οἰκουμένη καί ἔφθασε μέχρις ἐδῶ καί ἔγινε καί δικός μας διδάσκαλος, ὥστε νά τόν τιμοῦμε καί φέτος μέ τά ΚΗ´ Παύ­λεια.

Κλείνοντας τίς ταπεινές αὐτές σκέ­ψεις γιά τή σημερινή Κυριακή θά ἤθελα νά ἐκφράσω τίς ὁλοκάρ­διες εὐχαριστίες καί τήν εὐγνωμο­σύνη μου πρός ὅλους τούς Σεβα­σμιωτάτους καί Θεοφιλεστάτους Ἁγίους Ἀρχιερεῖς καί τίς κατά τόπους Ἐκκλησίες τίς ὁποῖες ἐκ­προ­σωποῦν, γιατί καί φέτος τιμοῦν τήν Ἱερά Μητρόπολή μας καί μαζί μας τόν ἱδρυτή τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, μέγιστο ἀπόστολο Παῦλο, μέ τήν παρουσία τους καί τή συμμετοχή τους καί στό σημερινό πολυαρχιερατικό συλλείτουργο καί σέ ὅλες τίς ἑορταστικές καί λατρευτικές ἐκδηλώσεις πρός τι­μήν τοῦ ἁγίου ἐνδόξου ἀποστόλου Παύλου.

Καί εὔχομαι ταπεινά διά τῶν πρεσβειῶν καί τῆς χάριτός του νά κατευθύνει ὁ οὐρανοβάμων ἀπό­στο­λος ὅλους μας, καί ἰδιαιτέρως τούς ἰθύνοντες, στήν ἐπωφελῆ διαχείριση τῶν κρίσεων πού ταλαι­πωροῦν τόν κόσμο μας.

Ζοῦμε ἐσχάτως πολέμους, ἀκοές πολέμων, τόσα θλιβερά καί τόσες κρίσεις, πού μόνο Ἐκεῖνος μπορεῖ νά μᾶς βοηθήσει νά τά ξεπεράσουμε. Καί ἄς προσευχόμεθα ἰδιαιτέρως ὅλη αὐτοί οἱ πειρασμοί νά καταπαύσουν, καί οἱ ἐσωτερικοί καί οἱ ἐξωτερικοί, γιά νά δοῦμε ὄντως τό πρόσωπο τοῦ Θεοῦ. 

 
Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο