Ερώτηση Καρασαρλίδου σε Κεραμέως για κατ’εξαίρεση έγκριση ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ Νάουσας και Βέροιας


Ερώτηση κατέθεσε η βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ Φρόσω Καρασαρλίδου σχετικά με την επιλογή της κυβέρνησης να μην εγκρίνει την κατ' εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ Νάουσας και Βέροιας.

Συγκεκριμένα, για την Ημαθία, η κα Καρασαρλίδου ανέφερε ότι μαθητές στα δύο ΕΠΑΛ του Νομού, βρίσκονται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση καθώς θα κληθούν να επιλέξουν, ή άλλη ειδικότητα από αυτήν που επιθυμούν ή θα πρέπει να μετακινηθούν πολλά χιλιόμετρα μακριά ώστε να εγγραφούν στα τμήματα άλλων ΕΠΑΛ.

Η μη έγκριση της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων, στο ΕΠΑΛ της Νάουσας αφορά α) στο τμήμα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος της Β’ Τάξης και το τμήμα της Γ’ τάξης, ειδικότητας Τεχνικών Οχημάτων του τομέα Μηχανολογίας και β) στο ΕΠΑΛ Βέροιας, το τμήμα της Γ’ Τάξης  ειδικότητας Τεχνικών Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων δικτύων και τηλεπικοινωνιών του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Η βουλευτής στην ερώτησή της υπογραμμίζει ότι το Υπουργείο οφείλει να φροντίζει για την ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των μαθητών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και στις συγκεκριμένες ειδικότητες, που έχουν επιλέξει οι παραπάνω μαθητές, ενώ επισημαίνει ότι και τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν ολιγομελή τμήματα, που με πολιτική πρωτοβουλία τελικά λειτούργησαν για να εξυπηρετήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

«Η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών και των μαθητριών στην Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στις συγκεκριμένες ειδικότητες που έχουν επιλέξει, ήταν και παραμένει κεντρική και αδιαπραγμάτευτη πολιτική επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ», τονίζει η κα Καρασαρλίδου. 

Αναλυτικά η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Κατ’ εξαίρεση έγκριση και λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ Νάουσας και ΕΠΑΛ Βέροιας

Η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει και υπάρχουν ακόμη μαθητές στα δύο ΕΠΑΛ της Ημαθίας που δεν γνωρίζουν σε ποια ειδικότητα θα εκπαιδευτούν καθώς λόγω της μη έγκρισης λειτουργίας των τμημάτων τους θα κληθούν να επιλέξουν ή άλλη ειδικότητα από αυτήν που επιθυμούν ή θα πρέπει να μετακινηθούν πολλά χιλιόμετρα μακριά ώστε να εγγραφούν στα τμήματα των ΕΠΑΛ που βρίσκονται σε άλλες πόλεις ή και νομούς, με συνέπεια να επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος για την μεταφορά τους και ίσως οδηγηθούν στο να εγκαταλείψουν τη φοίτησή τους.
Συγκεκριμένα, η μη έγκριση της κατ’ εξαίρεση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων α) στο ΕΠΑΛ της Νάουσας αφορούν το τμήμα τη Β’ Τάξης τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος και το τμήμα της Γ’ τάξης, ειδικότητας Τεχνικός Οχημάτων του τομέα Μηχανολογίας και β) στο ΕΠΑΛ Βέροιας το τμήμα της Γ’ Τάξης  ειδικότητας Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων δικτύων και τηλεπικοινωνιών του τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού. 

Επειδή το Υπουργείο πρέπει να φροντίζει για την ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των μαθητών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και στις συγκεκριμένες ειδικότητες που έχουν εκφράσει επιθυμία οι παραπάνω μαθητές.
Επειδή για τις συγκεκριμένες ειδικότητες υπάρχει ο σχετικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός στα ΕΠΑΛ.
Επειδή και τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν ολιγομελή τμήματα, που με πολιτική πρωτοβουλία τελικά λειτούργησαν για να εξυπηρετήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σκοπεύει να εγκρίνει την κατ’ εξαίρεση λειτουργία τμημάτων της Β’ τάξης Λυκείου του τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος και της Γ’ τάξης Λυκείου της ειδικότητας Τεχνικών Οχημάτων του ΕΠΑΛ Νάουσας και της Γ’ τάξης Λυκείου της ειδικότητας Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του ΕΠΑΛ Βέροιας για το σχολικό έτος 2019-2020;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Τζούφη Μερόπη

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Κάντε LIKE στη σελίδα του InVeria.gr και...  μείνετε ενημερωμένοι για όλα!
Η αναδημοσίευση αναρτήσεων ή η χρήση πληροφορίων του InVeria.gr 
επιτρέπεται μόνο με αναφορά στην πηγή, με ενεργό σύνδεσμο